به گزارش پارس موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: در تلاش هستیم تا مسئولیت صندوق‌ها و مؤسسات به بانک مرکزی داده شود تا بانک مرکزی بیش از این از نظارت به فعالیت‌های این صندوق‌ها طفره نرود.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود درباره مشکل موسسه میزان گفت:
موسسه میزان هفت هزار و 500 میلیارد ریال از پدیده شاندیز طلب دارد
ثروتی اظهار داشت: شاندیز در پرداخت این طلب با مشکلاتی روبه‌رو است و این در حالی است که اگر این طلب پرداخت شود، بخش زیادی از مشکلات موسسه میزان نیز حل می‌شود.
وی بابیان اینکه فردا، مشکل پدیده شاندیز و موسسه میزان، در نشستی با نمایندگان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، مدیرعامل شرکت پدیده و مدیرعامل موسسه میزان موردبررسی قرار می‌گیرد افزود: در این زمینه از رئیس قوه قضائیه و وزیر اقتصاد نیز تقاضای ملاقات کرده‌ایم تا مشکلات هر چه زودتر حل شود.
ثروتی گفت: پدیده شاندیز برای فروش سهام با ممانعت‌هایی روبه‌رو شده است و دادستانی نیز اعلام کرده که اسناد، مدارک و سرمایه پدیده باید بررسی شود.
وی افزود: پدیده شاندیز، با فروش سهام می‌تواند بدهی‌های خود به میزان را بپردازند و بخشی مشکل میزان نیز برطرف شود.
ثروتی درباره انحلال میزان یا ادغام آن در بانک گفت: یکی از راهکارهای پیشنهادی در نشسته هفته گذشته که برای حل مشکل میزان، با حضور آقای تهران فر معاون بانک مرکزی برگزارشده بود، ادغام این موسسه دریکی از صندوق‌ها بود و پیشنهاد دیگر، انحلال میزان و واگذاری تعهدات آن به بانک صادرات بود که در دست پیگیری است.
وی گفت: ادغام میزان با یکی از بانک‌ها از دیگر گزینه‌های پیشنهادی بود که مطرح شد و قرار است این موارد در نشست فردا در کمیسیون برنامه‌وبودجه بررسی شود.