به گزارش مهر به نقل از مهر محمد جواد شمس مدير عامل پترو پارس در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهوری با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ۲۵ میلیون مترمکعبی افزایش تولید گاز ایران از پارس جنوبی در سال جاری، گفت: امسال بخشی از طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

مديرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه اگرچه با مشكل كمبود منابع مالي روبه رو هستيم اما معتقديم كه پول مشكل اول نيست و با اين وضعيت هيچ بخش و پرو‌‌ژه‌اي در پارس جنوبی نخوابيده است، تصریح کرد: با وجود تحريم‌ها توانستيم از  زمان آغاز طرح توسعه فازهاي ۶، ۷ و ۸ ال سي بازگشایی كنيم و شركت‌هايي كه از كشور خارج شدند به تعهداتشان نسبت به پرو‌ژه‌هاي پارس جنوبی عمل كردند و کالاهای مورد نیاز را ارسال کردند.

سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رييس جمهور با اشاره به امضای تفاهم نامه جدید با پتروپارس، گفت: با اجرای این تفاهم جدید امکان بازگشت نخبگان نفتی از خارج به داخل کشور فراهم می شود.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه در راستای اجرای تاکنون ۱۰ نفر از نخبگان ایرانی خارج از کشور بازگشته‌اند و ۱۲۳ نفر نیز درخواست بازگشت داده‌اند، اظهار داشت: مساله اول نخبگانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند پول نیست بلکه این افراد به دنبال فضا برای فعالیت علمی بدون محدودیت بوده‌اند.

ستاري با اشاره به این که باید فرهنگ فروش نفت خام و بچه پولداری که از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته عوض شود، تبیین کرد: متاسفانه فرهنگ ما به گونه‌ای است که فکر می‌کنیم با درآمد بالای نفتی می‌توانیم به همه جا برسیم و همه چیز را بخریم این در حالی است که این تفکر با ترویج اقتصاد دانش بنیان تفاوت دارد.

وی با تاکید بر این که زمانی می‌توانیم بگوییم دارای صنعت هستیم که خودمان طراحی کرده و بر روی دانش و تکنولوژی سوار شویم، تاکید کرد: صرف این که بندی در قراردادها به اسم انتقال تکنولوژی آورده شود تکنولوژی منتقل نخواهد شد.

معاون علمي و فناوري رييس جمهور با بیان این که امروزه در دنیا شرکتهایی همچون گوگل، فیس‌بوک و ... حرف اول را می‌زنند تبیین کرد: ارزش افزوده این شرکتها دانشی است که ایجاد می‌کند و شرکت پتروپارس نیز با توجه به این که به دانش اهمیت داده است به چنین جایگاهی رسیده است.

این مقام مسئول با بیان این که برای ایجاد ارزش افزوده از طریق شرکتهای دانش بنیان خصوصی که با پتروپارس همکاری می‌کنند، آمادگی داریم، گفت: در سال جاری تمرکز را بر ورود شرکتهای دانش بنیان به بازار گذاشته‌ایم.

علاوه بر این در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور، از جلد دوم كتاب استانداردهاي روابط عمومي رونمايي شد. كتاب استانداردهاي روابط عمومي نخستين تلاش در خصوص تهيه و تدوين استانداردهاي روابط عمومي است.