پايگاه خبري تحليلي «پارس»- ال کاپون تنها اهل جنایت و بزهکاری نبود، بلکه روزهای زیادی را نیز به بزم و خوشی در ویلایش در میامی سپری کرد. گردشگران اکنون می‌توانند قدم به ویلایی بگذارند که مشهورترین تبهکار تاریخ آمریکا در آنجا جان سپرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، زمانی که آلفونسو گابریل کاپون، ملقب به ال کاپون، در سال ۱۹۲۸ تصمیم به خرید ویلایی در سواحل میامی گرفت، مردم منطقه به شدت از این خبر برآشفته شدند. آنها واهمه داشتند که با اقامت معروفترین گانگستر آمریکا در میامی، به شهرت این منطقه توریستی به شدت لطمه وارد شده و گردشگران از ترس جان و مال دیگر عطای سواحل میامی را به لقای آن ببخشند.

 کاپون

از سال‌های اقامت ال کاپون و اعضای خانواده‌اش در این ویلای زیبا مدت‌هاست می‌گذرد و ساختمانی که زمانی مایه ننگ مردم شهر بود، حال تبدیل به مکانی شده که شهر میامی قصد دارد از در اختیار داشتن‌اش نهایت استفاده را ببرد.

ال کاپون بزرگترین نماد قانون‌شکنی در دهه ۱۹۲۰ آمریکا بود. او از طرف پدری اصالت ناپلی (ایتالیایی) داشت اما در شهر نیویورک متولد شده بود. ال کاپون تبهکاری را ابتدا در بروکلین را آغاز کرد، اما بعد به شیکاگو رفت و در آنجا شهرت خود را به عنوان بدنام‌ترین و خوف‌ناکترین مجرم شهر تثبیت کرد.

ال کاپون در سال ۱۹۲۸ ویلای سفیدرنگ و با شکوهی را در میامی به قیمت ۴۰ هزار دلار خرید. این ویلا با درختان نخل سربرافراشته و استخری بزرگ و دلباز در پالم آیلند واقع شده بود که یکی از مناطق مرفه و تجملی میامی به شمار می‌رفت و هنوز می‌رود.

این گانگستر مشهور آمریکایی اوقات زیادی را همراه با خانواده و دوستانش در این ویلا به شماره پلاک ۹۳ به خوشی و تفریح گذراند. گفته می‌شود آب استخر مستقیما از دریا می‌آمد و درون آن ماهی‌ها شناور بودند. ال کاپون عادت داشته ساعت‌ها در این استخر ماهیگیری کند.

 کاپون1

فروش ویلا به قیمت ۸ میلیون دلار
در سال ۲۰۱۴ این ویلای هزار متری برای فروش عرضه شد و یک شرکت معاملات ملکی به نام "ام بی آمریکا" به سفارش یک سرمایه‌گذار شخصی آن را به قیمت هشت میلیون دلار خرید.

این شرکت پس از آن دست به عملیات وسیع ترمیم و نوسازی این ویلا زد و به این ترتیب آنطور که رئیس این شرکت می‌گوید "بخشی از تاریخ شهر میامی نجات داده شد." 

تنها جایی که در این ویلا دست نخورده باقی مانده، دستشویی و حمامی است که بنا به خواست ال کاپون با سنگ‌های سیاه و شیرآلات طلایی رنگ تزئین شد. او که به خوبی می‌دانست در میامی فرد چندان محبوبی به شمار نمی‌رود، همچنین ساخت سفارش‌درهای ورودی چوبی و سنگینی را برای ویلایش داده بود که این درها نیز بر جای خود باقی مانده‌اند.

بقیه نقاط این ویلا بر اساس سبک معماری دهه ۲۰ و ۳۰ میلادی در آمریکا بازسازی و هم اینک درهایش به روی بازدیدکنندگان گشوده شده است. فضاهای داخلی این ویلا و نیز فضای بیرونی آن از جمله تراس بزرگ و خوش منظره آن نیز برای فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و عکاسی (شوتینگ) اجاره داده می‌شود.

ال کاپون این ویلا را به دلیل نزدیکی‌اش به فرودگاه و راه داشتنش به خلیج میامی بسیار دوست داشت، چراکه هر دوی این ویژگی‌ها در واقع راه‌های فرار عالی در مواقع ضروری محسوب می‌شدند.

البته او در میامی نیز با پلیس به دلیل جدال با همسایگان، برگزاری مهمانی‌های پر سر و صدا و مصرف مشروبات الکلی سرشاخ شد، که این درگیری‌ها در مقایسه با زد و خوردهایی که ال کاپون در شیکاگو با پلیس از سر گذرانده بود، به حساب نمی‌آمدند.

ال کاپون هشت سال آخر عمرش را در حالی که سلامت جسمی و روانی‌اش به شدت رو به زوال گذاشته بود، در همین ویلا سپری کرد و در نهایت نیز در سال ۱۹۴۷، تنها چند روز پس از تولد ۴۸ سالگی‌اش در همانجا در میان اعضای خانواده‌اش به دلیل عفونت ریه از دنیا رفت.