به گزارش پارس به نقل از تسنیم شورای رقابت به منظور بررسی درخواست‌های خودروسازان برای افزایش قیمت عصر امروز تشکیل جلسه داد و بناشد هزینه‌های خودروسازان مورد راستی آزمایی قرار گیرد.

آنطور که عیسی امامی در تشریح جزئیات این جلسه به خبرنگار ما گفته شورای رقابت پس از بررسی اطلاعات شرکت‌های خودروساز میانگین افزایش قیمت برای محصولات گروه خودروسازی سایپا را کمتر از پنج درصد و گروه خودروسازی ایران خودرو را کمتر از دو درصد تعیین کرده است.

وی همچنین تأکید کرد که سایپا مدعی است قراردادهای خود را براساس یورو تنظیم کرده و پرداختی های خود را با نرخ دلار انجام داده است که این موضوع برای ما با ابهامات زیادی همراه است.

این عضو ناظر شورای رقابت در همین ارتباط گفت که بناست اطلاعات شرکت خودروسازی سایپا در جلسه آینده شورا مورد بررسی قرار گیرد تا صحت و سقم این ادعا ثابت شود.

امامی در رابطه با افزایش قیمت محصولات ایران خودرو نیز گفت: در بررسی اطلاعات این شرکت و همچنین گزارش سازمان بازرسی و استاندارد نمره منفی برخی از محصولات محرز و حتی این شرکت نرخ دو درصدی بهره وری را نیز کسب نکرده است.

وی تأکید کرد: به همین خاطر امکان افزایش بیش از 2 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو نخواهد بود و شورای رقابت این اجازه را به ایران خودرو نمی دهد.

این عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به اینکه در جلسه امروز شورا جزء به جزء اقلام مصرفی شرکت‌های خودروساز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: قرار است اطلاعات و استعلام های مورد نیاز برای صدور مجوز نهایی افزایش قیمت از سوی بخش‌های مربوطه به شورای رقابت ارسال و تصمیم نهایی گرفته شود.