به گزارش پارس به نقل از تسنیم از ماه قبل موضوع برکناری و استعفای قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی در رسانه ها مطرح و توسط اعضای ستاد تنظیم بازار  رد می‌شد تا اینکه روز گذشته شایعه رفتن وی در میان خبرنگاران قوت گرفت.

برای پیگیری این موضوع با بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی تماس گرفته شد اما این موضوع تایید و تکذیب نمی‌شد.

در نهایت یکی از نزدیکان وی در وزارت جهاد کشاورزی  به تسنیم گفت که شایعه استعفای قائم مقام قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی حقیقت دارد و رفتن ایشان قطعی است.

وی در ارتباط با اینکه برای وی جانشین یا سرپرستی برای بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شده است یا خیر، افزود:  جانشین ایشان هنوز معرفی نشده است و اطلاعی در این زمینه ندارم.

بنا بر این گزارش گزینه‌های احتمالی جانشینی وی علی‌اکبر مهرفرد مشاور وزیر جهاد کشاورزی و حسین صفایی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی و معاون وزیر جهادکشاورزی است که احتمالا شانس مهر فرد برای احراز این مسئولیت مهم در وزارت جهاد کشاورزی بیشتر است.

دلایل رفتن سینکی بعد از یک سال از این مسئولیت اعلام نشده است اما وی همچنین در وزارت صنعت معدن و تجارت دولت یازدهم سابقه تنها چهار ماه فعالیت داشت.

گفتنی است که مسئولیت دبیری ستاد تنظیم بازار نیز در دولت روحانی به وی سپرده شد. اما او با وجود انتقاداتی که به وی وارد است، اعتقادی به پاسخ گویی و اعلام برنامه‌های این ستاد به رسانه‌ها ندارد.

لازم به ذکر است خبر رفتن و استعفای وی از سمت قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی هنوز به طور رسمی تایید و اعلام نشده است.

پیش از این حسن روحانی در نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شدیداٌ از اوضاع قیمت میوه در شب عید 94 و سیاست خرید وزارت جهاد کشاورزی گله کرده بود.