به گزارش پارس به نقل از برنا در آستانه نشست اوپک نوسان قیمت نفت خام همچنان ادامه دارد. در معاملات روز دوشنبه، قیمت نفت اندکی کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری رویترز، افزایش ارزش دلار و نگرانی درباره رشد عرضه نفت موجب شد تا تاثیر تنش‌های خاورمیانه خنثی شود و قیمت نفت خام کاهش پیدا کند.

ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر جهان بیش از یک درصد رشد کرد. افزایش ارزش دلار به افت شاخص قیمت مواد خام منجر شد. از سوی دیگر، عربستان سعودی اعلام کرده که میزان صادرات نفت این کشور به بالاترین سطح در یک دهه گذشته رسیده است. 

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام در معاملات روز سه‌شنبه نیز سیر نزولی داشت. هر بشکه نفت خام سبک آمریکا به سطح ٥٩ دلار و ٤٧ سنت رسید. نفت خام برنت دریای شمال نیز به قیمت ٦٦ دلار و ١٧ سنت برای هر بشکه کاهش یافت. همچنین قیمت سبد نفتی اوپک برای دومین روز معاملاتی افت کرد. به گزارش دبیرخانه اوپک، قیمت سبد نفتی این سازمان در آخرین روز معاملات (١٥ می، ٢٥ اردیبهشت) به سطح ٦٢ دلار و ٧٤ سنت در هر بشکه کاهش یافت. بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در ماه می معادل ٦٤ دلار و ٩٦ سنت بوده است. 

هفته گذشته به دلیل تحرکات نیروهای داعش در عراق و آغاز دوباره حملات هوایی عربستان علیه یمن، قیمت نفت بیش از یک دلار افزایش یافته بود. رشد قیمت نفت در هفته گذشته موجب شد که برخی کارشناسان از احتمال تداوم این روند تا سطح ٧٠ دلار خبر دهند؛ اما این اتفاق نیفتاد.

طارق ظهیر از موسسه مشاوران سرمایه‌گذاری تایچی در نیویورک در این باره گفت: این واقعیت که با وجود تنش‌های خاورمیانه، دلار همچنان قدرت خود را به رخ نفت می کشد نشان می دهد که روند افزایشی قیمت نفت خام نمی تواند ادامه داشته باشد. 

معامله‌گران و سفته بازان برای نخستین بار در دو ماه گذشته، پیش‌بینی خود از قیمت نفت برنت را کاهش دادند. همچنین موسسه گولدمن ساکس پیش‌بینی خود از قیمت نفت برنت تا سال ٢٠٢٠ را به ٥٥ دلار کاهش داده است.