به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی سال گذشته کانادا، بریتانیا و سنگاپور به دلیل برخورداری از شاخص هایی چون امنیت، استانداردهای پزشکی و قیمت، درصدر برترین‌های گردشگری درمانی جهان شناخته شدند.

سال گذشته کانادا، بریتانیا و سنگاپور به دلیل برخورداری از شاخص هایی چون امنیت، استانداردهای پزشکی و قیمت، درصدر برترین‌های گردشگری درمانی جهان شناخته شدند.


طبق بررسی های منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات سلامت بین‌المللی و انجمن گردشگری درمانی ، در شاخص گردشگری درمانی (MTI) کانادا درردیف نخست از فهرست برترین های درمانی جهان قرار گرفت .


جایگاه هریک از کشورها بر اساس سه عامل کلیدی از جمله محیط زیست، صنعت درمان و خدمات پزشکی و نیز خدمات مالی تعیین شده است.


براین اساس کانادا در صدر جدول مقصدهای برتر گردشگری جهان قرار گرفت که دلایل آن اقتصادی بودن و به صرفه بودن خدمات مناسب، محیط فرهنگی و امن برای گردشگران اعلام شده است.کشور بریتانیا و سپس سنگاپور نیز درردیف‌های دوم و سوم جای گرفتند.


صنعت گردشگری درمانی درجهان صنعتی بارشد انفجاری است که درآمدی بالغ بر 100 میلیارد دلاردرسطح جهانی تولید می‌کند. از این رو بسیاری از کشور ازجمله کشور هایی چون تایلند ، هند و اخیرا امارات و ترکیه تلاش‌های گسترده ای برای مبدل شدن به یک قطب گردشگری درمانی آغاز کرده‌اند.


امارات می‌خواهد در دو فاز نخست تا 2016 و سپس تا 2020 اهداف استراتژیک خود را در راستای مبدل شده به یک قطب گردشگری درمانی محقق کند.


این کشورها عمدتا کشورهای منطقه خلیج فارس و خاورمیانه و گردشگران روس و فدراسیون شوروی سابق را هدف قرار داده‌اند.