محمود واعظی در پنجمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: پس از 6 سال وقفه جلسات شورای عالی فناوری اطلاعت برگزار شده که دستاوردهای خوبی داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارایه آماری از وضعیت موجود ارتباطی در کشور تصریح کرد: تا پایان سال 93 حدود 20 شهر کشور به نسل 3 تلفن همراه مجهز شدند و هم اکنون 70 شهر تحت پوشش خدمات نسل 4 است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 71 میلیون نفر از تلفن همراه استفاده می‌کنند و 27.5 میلیون گوشی تلفن هوشمند در کشور فعال است.

واعظی تصریح کرد: همچنین تعداد پورت‌های اینترنت پرسرعت از 3 میلیون و 100 هزار پورت از آغاز به کار دولت یازدهم به 9 میلیون پورت افزایش یافته است و همزمان 9 میلیون نفر نیز از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: علاوه بر این شبکه انتقال کشور محدود بود که در حال حاضر ظرفیت شبکه انتقال به 3 برابر و پهنای باند داخل کشور به 4 برابر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: تصویب لایحه اختصاص درآمد وزارت ارتباطات به این وزاتخانه کمک بزرگی به اجرای این اهداف کرده است.

به گزارش پارس به نقل از فارس  واعظی با اشاره به 4 اولویت وزارت ارتباطات تصریح کرد: دولت موبایلی توسعه کسب و کار، ‌اشتغال دانش‌بنیان و دسترسی آزاد به اطلاعات 4 محور اصلی فعالیت‌های اصلی وزارت ارتباطات در سال 94 است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا پایان سال 94 حدود 80 درصد کشور تحت پوشش شبکه نسل سوم موبایل قرار می‌گیرد، گفت: به جای دولت الکترونیک می‌توانیم دولت موبایلی را در دستور کار قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: بازار فعلی ارتباطات و فناوری اطلاعات 20 هزار میلیارد تومان است و تا 60 هزار میلیارد تومان قابلیت گسترش دارد سابقاً دولت 90 میلیارد تومان برای وام وجوه اداره شده تخصیص داد که در سال 93 این رقم به 120 میلیارد تومان افزایش یافت و محل خوبی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

واعظی خاطر نشان کرد: سهم ترافیک داخلی از مجموع ترافیک کشور از 10 درصد به حدود 30 درصد افزایش یافته و در آینده به 80 درصد خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: با صدور پروانه‌های جدید خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات حدود 100 هزار شغل جدید در حوزه ICT ایجاد خواهد شد.