به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، توسعه آموزشی و پژوهشی برای شناسایی و حل مشکلات محیط زیستی کشور، مدیریت انواع آلاینده های زیست محیطی موثر بر سلامت خون شهروندان، شناسایی و رفع تاثیرات مخرب انواع آلاینده های محیط زیستی موثر بر خون سالم انسان و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و اعطای خون سالم از اهداف این تفاهم نامه است.

به موجب این تفاهمنامه دو سازمان ضمن تبادل تجربیات خود در زمینه برگزاری دوره های تخصصی آموزشی برای تحقق اهداف و سیاست ها و الزامات بین المللی و افزایش سطح دانش و تخصص کارشناسان همکاری می کنند.

سازمان حفاظت محیط زیست قرار است در زمینه اشاعه فرهنگ اهدای خون سالم، کاهش آلاینده های محیط زیست موثر بر سلامت خون انسان و در اختیار قراردادن فضاهای تحت پوشش به منظور اطلاع رسانی به سازمان انتقال خون اقدام کند.

سازمان انتقال خون نیز در زمینه ارائه آموزش های مرتبط به تامین خون سالم برای جامعه، اشاعه فرهنگ خود مراقبتی و زندگی سالم و در اختیار قراردادن فضاهای تحت پوشش برای اطلاع رسانی و ایجاد بستر مناسب برای آزمایش های دوره ای فاکتورهای خونی محیط بانان کشور اقدام خواهد کرد.

اجرای برنامه های همزمان توجیه و آموزش ارتباط سلامت محیط زیست با سلامت خون از دیگر توافقات این دو سازمان در تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه از ۱۹ اردیبهشت امسال به مدت سه سال معتبر است.