به گزارش پارس ،  تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که آمارها از بازار کار آمریکا این احتمال را قوت بخشیده که فدرال رزرو ممکن است افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیاندازد، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و به کاهش دو جلسه ای قیمت ها پایان داد.
رشد فرصت های شغلی در آمریکا در ماه گذشته افزایش یافت و نرخ بیکاری به نزدیکی پایین ترین رقم 7 سال اخیر (5.4 درصد) رسید و احتمالا فدرال رزرو را در مسیر افزایش نرخ بهره در سال جاری نگه داشت.
اما، آمارهای تجدیدنظر شده نشان داد که فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه مارس تنها 85 هزار مورد بوده که پایین ترین رقم از ژوئن 2012 تاکنون بوده است.
آمارهای اقتصادی غیر یکدست پیش بینی های قبلی مبنی بر افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن را تقویت کرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 0.3 درصد افزایش به 1187 دلار و 52 سنت رسید.
جورج گرو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «آنچه آمارهای قوی از بازار امروز به ما گفت این بود که به نظر نمی رسد در کوتاه مدت شاهد افزایش نرخ بهره باشیم.»
پس از انتشار این آمارها، دلار افزایش قیمت های اولیه خود در مقابل سبد ارزهای جهانی را از دست داد و ارزش سهام در بازارهای آمریکا افزایش یافت.
از اواسط ماه مارس تاکنون قیمت طلا نوسان قیمت حدودا 50 دلاری را شاهد بوده، در حالی که ابهام موجود در مورد سیاست پولی آمریکا خریداران را به حاشیه رانده است. تجار گفتند، افت قیمت به زیر رقم کلیدی 1200 دلار در هفته گذشته نیز در کاهش بیشتر قیمت موثر بوده است.
قیمت نقره نیز دیروز 0.7 درصد رشد داشت. پلاتین نیز با 0.8 درصد افزایش قیمت به 1137 دلار رسید و پالادیوم با 2.5 درصد افزایش به 796.75 دلار رسید.