به گزارش پارس به نقل از  مهر، حسن وفایی در نشستی خبری با اشاره به تولید و صادرات انواع محصولات نفتی به ویژه روانکارها، روغن‌های صنعتی و گریس از ایران به بازارهای جهانی گفت: بر این اساس مذاکراتی مشترک با شرکت انگلیسی شل به منظور از سرگیری فعالیت های مشترک برای تولید محصولات و روانکارهای نفتی در کشور آغاز شده است.

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه پیش از افزایش تحریم های نفتی، شرکت نفت پارس ایران و شرکت شل برای تولید محصولات مختلف نفتی به ویژه روانکارها در سه حوزه تولید روغن‌های صنعتی خودروهای بنزین سوز، دیزلی و مصارف صنعتی همکاری داشته اند، تصریح کرد: شرکت شل هم از آمادگی اولیه برای بازگشت به ایران در صورت لغو تحریم ها خبر داده است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر انواع محصولات نفتی در پالایشگاه نفتی پارس، اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۲۰ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی به ویزه روانکارها و گریدهای مختلف روغن و گریس در این مجموعه تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد.

وفایی از پالایشگاه نفت پارس به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های گریس های نفتی در بین کشورهای منطقه خاورمیانه یاد کرد و افزود: سال گذشته بالغ بر ۴۰ میلیون دلار محصولات نفتی به کشورهای همسایه همچون عراق، پاکستان، افغانستان، کشورهای حوزه آسیای میانه، مرکزی و قفقاز، آفریقا، هند امارات متحده عربی و چین صادر شده است.

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه های روغن ایران با بیان اینکه در کنار آغاز مذاکرات نفتی با شل با دو برند معتبر بین المللی هم برای مشارکت نفتی مذاکراتی آغاز شده است، اظهارداشت: هم اکنون ایران از خوراک اولیه مناسب یبرای تولید انواع روانکارها، روغن و گریس‌های صنعتی و خودرویی برخوردار است.

وی همچنین از اعمال تاکتیک‌های جدید به منظور بازاریابی و فروش انواع محصولات نفتی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود برای سال جاری ظرفیت تولید محصولات نفتی این مجموعه نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش و تنوع محصولات هم افزایش یابد.