به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بورس تهران امروز نیز روی خوشی به همراهان خود نشان نداد و با کاهش قیمت ها و افت تقاضا زیان سهامداران را تشدید کرد. به این ترتیب بورس تهران که از 15 فروردین ماه وارد فاز منفی شده است دیگر به اخبار مثبت واکنشی نشان نداده و هر روز سهامداران خود را رنجور تر می کند.

این در حالی است که با وجود انتشار اخبار مثبت در حوزه سیاسی و اقتصادی بورس تهران واکنشی به این اخبار و رویدادها نشان نداده و روند نزولی را سپری می کند و این نکته را یادآور می شود که بازار سرمایه بیشتر از هر اتفاق سیاسی یا اقتصادی، به مدیریت صحیح و اعتماد نیازد دارد.

روند ریزشی بورس و بی اعتمادی و احتیاط دنباله دار سهامداران موجب شد تا در معاملات امروز دماسنج بازار سرمایه 247 واحد افت کرد و تا نزدیکی کانال 63 هزار واحد عقب نشینی کرد.

در معاملات امروز اکثر سهام شرکتها به رنگ قرمز درآمدند و شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، همراه اول، پالایش اصفهان، بانک تجارت،غدیر، فولاد، هلدینگ خلیج فارس، کشتیرانی و مخابرات بیشترین تاثیر را در افت بورس گذاشتند. در مقابل شرکت تازه وارد پتروشیمی مبین به همراه بانک ملت و تاپیکو مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

در معاملات امروز پتروشیمی مبین، پارس الکترونیک و پتروشیمی خارک از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و سایپا دیزل، نفت پارس و پتروشیمی خارک بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند. به این ترتیب روز سه شنبه بیش از 402 میلیون سهم به ارزش 101 میلیارد تومان دا دو ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح289 هزار میلیارد تومان رسید.