به گزارش پارس ؛ عضو جامعه تورگردانان ایران در گفت‌وگو با ایسنا‌، با انتقاد از وضعیت نرخ‌گذاری هتل‌ها گفت: مهم‌ترین اصل صنعت گردشگری هتل است‌؛ اما حالا که سیاست بر افزایش تعداد گردشگران خارجی در ایران است، چه نظام نظارتی برای هتل‌ها تعریف شده است که نرخ‌گذاری و خدمات آن‌ها نابسامان نباشد؟

حسین احمدی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اکنون تعداد متقاضیان سفر به ایران در حال افزایش است می‌تواند شرایط را فراهم کند تا هتل‌ها سهمی از ظرفیت خود را نه در حد زیاد، به آژانس‌های واردکننده‌ تورهای خارجی اختصاص دهند و یا نرخ‌های ویژه‌ای را برای تورهای ورودی مخصوصا برای تورهای آشناسازی در نظر بگیرند تا آژانس‌ها دست‌کم از پس هزینه‌ی سنگین اجرای تورهای آشناسازی برآیند.

این تورگردان اضافه کرد: جامعه تورگردانان برای هتل‌ها راه‌کارهایی را در نظر گرفته است تا هم گردشگران اقامتی با هزینه‌ مناسب داشته باشند و هم ظرفیت هتل‌ها پُر بماند؛ ولی چون منافع مالی در نظر گرفته می‌شود و کنترل و نظارت کمرنگی برقرار است، شاهد برخوردهای سلیقه‌ای در صنعت هتلداری هستیم.

او ادامه داد: براساس آنچه جامعه هتلداران اعلام کرده، هر سال ۲۰ درصد به نرخ هتل‌ها اضافه می‌شود‌؛ ولی مقایسه‌ی فاکتورهای قیمت‌ برخی هتل‌ها در سال گذشته و امسال نشان‌دهنده‌ افزایش نرخی بالاتر از ۳۰ و گاه تا ۶۰ درصد است‌؛ آیا حالا که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای جذب ۲۰ میلیون گردشگر تا ۱۰ سال آینده هدف‌گذاری کرده، روی بخش اقامت و قیمت آن‌ها کنترل جامع و دقیق دارد؟

عضو جامعه تورگردانان ادامه داد: ما از این سازمان کمک مالی نمی‌خواهیم، اما انتظار داریم تسهیلات و شرایط را برای ورود گردشگران فراهم کند.

احمدی گفت: آژانس‌ها به خاطر آن‌که تورهای خود را از دست ندهند مجبورند با هر نرخی که هتل‌های می‌دهند کار کنند‌؛ ولی شاید حالا وقت آن رسیده باشد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگر وارد عمل شود و به برخی نابسامانی‌ها در بخش اقامت هتلی خاتمه دهد.