به گزارش پارس به نقل از فارس، علیرضا زالی امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما در وزارت بهداشت اظهارداشت: با ترویج زایمان طبیعی که با تلاش معاونت درمان وزارت بهداشت در حال پیگیری است بالغ بر ۴۷۰ هزار زایمان طبیعی در کشور انجام شده است و وجود بلوک‌های توسعه‌یافته در کشور نشان دهنده توسعه و ترویج زایمان طبیعی است.

وی افزود: زایمان مادران کار سختی است و توانمندسازی ۳۰ درصد ماماها در برنامه ترویج زایمان طبیعی نشان دهنده سختی کار است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بخش زیادی از طراحی و راه‌اندازی سیاست افزایش جمعیت به دست ماماها عملیاتی خواهد شد و این فرصت‌ها می‌تواند برای جامعه مامایی فرصتی تاریخی باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: بخشی از مشکلات جامعه مامایی باید بیرون از وزارت بهداشت باشد، مهمترین نکته، بستن قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر با ماماها است، این موضوع بارها مطرح شده است و بنده اخیراً نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص نوشته و خواستار طرح این مورد در صحن شورای عالی بیمه شده‌ام.

وی افزود: چند هفته پیش نیز نامه‌ای به دکتر هاشمی وزیر بهداشت نوشتم و خواستار تقلیل ۵ سال خدمت ماماها شدم.

زالی تصریح کرد: خلاء‌های زیادی در نظام سلامت کشور وجود دارد و با طراحی مناسب می‌توان برای پرکردن آنها از ماماها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب در وزارت بهداشت تدوین آیین نامه و ضوابط کاری ماماها است. گروه مامایی جزء گروه‌های حرفه‌ای مستقل است و با توجه به ظرفیت فراوان مامایی در کشور باید در تحقق اهداف نظام سلامت از خدمات این گروه بهره لازم را ببریم.