پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رئیس کمیته انتخاب ناشر نمونه سال ۱۳۹۳ از معرفی ۹ ناشر نمونه سال در افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، رئیس کمیته انتخاب ناشر نمونه سال ۱۳۹۳ از معرفی ۹ ناشر به عنوان ناشر نمونه سال در افتتاحیه بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: معیار انتخاب ناشر نمونه سال ۹۳ از کمیت گرایی به کیفیت گرایی تغییر یافته است.

همایون امیرزاده گفت: سال گذشته سه کمیته نظارت محتوایی بخش داخلی، کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران و کمیته انتخاب غرفه برتر در نمایشگاه کتاب فعالیت می کردند که امسال این کمیته ها در قالب کمیته انتخاب ناشر نمونه سال ۱۳۹۳ تجمیع شده است.

وی افزود: داوری ناشر نمونه سال ۹۳ از دیگر فعالیت های این کمیته به شمار می آید. اقدامات داوری ناشران ۹۳ را به پایان رسیده و این ناشران در روز افتتاحیه نمایشگاه با حضور رئیس جمهوری ایران، در نمایشگاه کتاب تهران معرفی خواهند شد. ۵ ناشر نمونه، یک ناشر شایسته تقدیر و سه ناشر بخش جنبی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران معرفی خواهند شد.

امیرزاده با بیان اینکه امسال رویکرد انتخاب ناشران نمونه از بحث کمیت گرایی به موضوع کیفیت گرایی تغییر پیدا کرده است، گفت: ممکن است برخی از ناشران تعداد عنوان های چاپی آثارشان زیاد باشد اما از لحاظ محتوایی نمره مناسب را کسب نکنند. در واقع امسال احتمالا باید منتظر باشیم که متفاوت از سال های گذشته ناشران نمونه و برگزیده معرفی شوند.

وی یادآور شد: فرآیند داوری و انتخاب ناشران نمونه بسیار طولانی بود که با حضور کارشناسان متخصص این بخش و هیات داوران مجرب این انتخاب صورت گرفته است.

ثبت نام بن کارت های دانشجویی تا افتتاح نمایشگاه تمدید شد
در خبری دیگر از نمایشگاه، مدیر کمیته رفاهی و نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: هیچ محدودیتی برای ثبت نام بن کارت های دانشجویی وجود ندارد و دانشجویان تا شروع نمایشگاه می توانند اقدام به ثبت نام کنند.

نیکنام حسین پور با اشاره به بن کارت های دانشجویی گفت: از ساعات ابتدایی روز پنچشنبه کار ثبت نام بن کارت ها به شکل آزاد انجام می شود و هیچ محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد و دانشجویان می توانند تا پایان ظرفیت بن کارت ها اقدام به ثبت نام کنند.

وی افزود: زمان ثبت نام بن کارت های دانشجویی به پایان رسیده است اما از آنجایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه مشخصی را برای دانشجویان در نظر گرفته و قصد ندارد این بودجه را برگرداند به همین دلیل دانشجویان از هر شهر و استانی تا شروع نمایشگاه می توانند اقدام به ثبت نام کنند.

مدیر کمیته رفاهی و نهادهای همکار نمایشگاه کتاب تهران گفت: دانشجویان توجه داشته باشند که ظرفیت بن کارت ها محدود است و در صورتی که به مرز ۲۵۰ هزار دانشجو برسد دیگر کار ثبت نام متوقف خواهد شد.

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) با شعار «خواندن، گفت وگو با جهان» برگزار می شود.(مهر)