پايگاه خبري تحليلي «پارس»- مدیر کمیته رفاهی و نهادهای همکار نمایشگاه کتاب تهران گفت: در ساعات پایانی شب گذشته، کل اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی بن‌ کارت‌های دانشجویی خرید کتاب با ثبت ۲۵۰ هزار رکورد در سامانه هزینه شد.

 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، نیکنام حسین پور، مدیر کمیته رفاهی و نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به افزایش مراجعه دانشجویان و طلاب در روزهای پنجشنبه و جمعه به سامانه ثبت نام برای خرید بن کارت های دانشجویی خرید کتاب از این نمایشگاه، گفت: شب گذشته و در آخرین ساعات روز جمعه دویست و پنجاه هزارمین رکورد قطعی ثبت نام هم در این سامانه ثبت شد و به این ترتیب کل اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی بن کارت های دانشجویی هزینه شد.

وی با بیان اینکه همانطور که ما پیشتر هم اعلام کرده بودیم که ظرفیت بن کارت ها محدود است و در صورتی که به مرز ۲۵۰ هزار دانشجو برسد دیگر کار ثبت نام متوقف خواهد شد، از شب گذشته، بخش مربوط به ثبت نام در این سامانه به طور خودکار مسدود شد، تاکید کرد: کسانی که موفق به ثبت نام قطعی شده اند، می توانند از فردا یکشنبه ۱۳ اردیبهشت با در دست داشتن کارت ملی و کارت دانشجویی و همچنین کد رهگیری به شعب بانک صادرات در سراسر کشور مراجعه کنند تا پس از احراز هویت، کارت خرید کتاب به آنها تحویل شود.

حسین پور همچنین با ارائه برخی آمارهای جالب در خصوص ثبت نام دانشجویان برای دریافت این بن کارت ها گفت: بیشترین آمار ثبت شده در سامانه یادشده با ثبت ۳۱۰۰ رکورد مربوط به یک شعبه بانک صادرات جنب دانشگاه تبریز است که مشخص شده دانشجویانی که ثبت نام کرده اند، این بانک را به عنوان بانک عامل خود جهت دریافت بن کارت ها انتخاب کرده اند. همچنین در شهرستان کوچک روانسر آمار جالبی در یکی از شعب بانک صادرات معادل ۱۱۰۰ رکورد ثبت شده که پس از بررسی ها مشخص شد که این آمار مربوط به سه دانشگاه نزدیک آن شعبه است.

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) با شعار «خواندن، گفت وگو با جهان» برگزار می شود.(مهر)