به گزارش پارس به نقل از  فارس به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه آوریل به علت افزایش کم سابقه تولید نفت عربستان و عراق به بالاترین رقم در 2 سال گذشته رسید.

اگرچه در نیمه دوم سال انتظار می‌رود که تقاضا برای نفت اوپک تقویت شود، اما افزایش تولید نفت اوپک در ماه آوریل از پیش بینی برای تقاضای نفت این سازمان در نیمه نخست سال پیشی گرفت.

بر اساس آمارهای کشتیرانی و اطلاعات کسب شده از منابع آگاه در شرکت‌های نفتی، اوپک و مشاوران نفتی، تولید نفت اوپک در ماه آوریل به 31.04 میلیون بشکه در روز رسید. این رقم در ماه مارس برابر با 30.97 میلیون بشکه در روز بوده است.

اگن وینبرگ تحلیلگر کامرزبانک در فرانکفورت در این باره گفت، ما در بازاری با مازاد عرضه قرار داریم و این عرضه بیش از حد بعید است، به زودی از بین برود.

بر اساس بررسی های رویترز، اگر این ارقام تغییر نکند، تولید ماه آوریل اوپک بالاترین میزان از نوامبر 2012 به شمار می رود؛ در آن زمان تولید نفت اوپک به 31.06 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

به گفته منابع آگاه، اگرچه افزایش تولید عربستان و عراق دلیل اصلی افزایش تولید نفت اوپک عنوان شده است، اما رشد صادرات نفت نیجریه و اندکی افزایش در تولید نفت لیبی از دیگر عوامل این افزایش بوده است.

به گفته منابع مطلع، صادرات نفت ایران نیز به علت از سرگیری خرید نفت برخی از خریداران در ماه آوریل نیز افزایش یافته است.

این منابع مدعی شدند که افزایشی در تولید نفت ایران در ماه آوریل صورت نگرفته است و صادرات اضافی از محل ذخایر نفتی ایران انجام شده است.