به گزارش پارس،مسلم بیات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از شناسایی 8 برند در کم فرروشی محصولات لبنی خبرداد و اظهارداشت: سازمان استاندارد ایران در روند پایش قیمت انواع محصولات لبنی پر مصرف و مغایرت آنها در وزن و حجم  107 نمونه گیری انجام داده است که در این بررسی 7.5 درصد نمونه گیری ها مغایر با قیمت ها از لحاظ وزن و حجم بودند.
 
وی با اشاره به اینکه اعلام جرم شرکت های لبنی استان تهران به مراجع غذایی ارسال شده است، افزود: اخطارهای لازم را به واحدهای تولیدی لبنی ارائه کرده ایم و در صورت تکرار برخورد دیگری را با آنها انجام خواهیم داد.
 
مدیر کل استاندارد استان تهران با بیان اینکه هم اکنون امکان انتشار نام این شرکت های لبنی وجود ندارد، گفت: سازمان استاندارد پس از رأی دادگاه و محرز شدن جرم با توجه به ملاحظات جامعه در مورد انتشار اسامی شرکت های متخلف تصمیم گیری می کند.
 
بیات با بیان اینکه علاوه بر محصولات لبنی در مجموع 801 نمونه برداری از انواع بسته‌های فراوده‌ غذایی در قالب 267 نمونه گیری انجام شده است، گفت: از 40 نمونه گیری از فراوده های قنادی 17.5 درصد محصولات مغایر با قیمت در وزن و حجم بودند.