به گزارش پارس به نقل از مهر، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول ۲۶ فروردین ماه جاری راهی واشنگتن می شود. دراین سفر اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی و هیاتی عالی رتبه، سیف را همراهی می کنند.


نشست مشترک صندوق بین المللی پول (IMF) و گروه بانک جهانی(World Bank Group) همه ساله در دو نوبت پائیز و بهار با حضور وزرای اقتصادی و دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو برگزار می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران نیز از وزرایی است که تاکنون در این اجلاس شرکت کرده اما فعلا علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برنامه ای برای این سفر اعلام نکرده است.

اجلاس بهاره در اواخر فروردین ماه و اجلاس پائیزه به طور معمول در اواسط مهرماه در واشنگتن برگزار و هر سه سال یک بار یکی از کشورهای عضو به عنوان میزبان اجلاس سالانه تعیین می شود.

دستور جلسه این اجلاس موضوعاتی نظیر متنوع سازی اقتصادی در اقتصادهای مبتنی بر منابع طبیعی، یارانه، تامین مسکن برای اقشار کم درآمد، حمایت از عضویت کشورمان در نهادهای بین المللی توسعه ای، حضور در اجلاس معاونین گروه ۲۴، ارایه گزارش کمک فنی 'ایمنی حمل و نقل جاده ای' است.

از مهمترین نشست های این اجلاس میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، نشست وزرا و روسای کل گروه ۲۴، نشست معاونین گروه ۲۴، اجلاس کمیته پولی و مالی بین المللی (IMFC) و کمیته توسعه (DC) است.