به گزارش پارس ؛ فرزاد طلاکش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرغداران در سال گذشته تولید همراه با زیان را پشت سر گذاشتند که چالش‌های مختلفی از جمله عدم کنترل تولید و جوجه‌ریزی بیش از حد داشتند که همین سبب می شود تا در شهریور سال جاری بازار تخم مرغ همواره نامتعادل شود.

وی افزود: در حال حاضر و پس از نیمه فروردین ماه نرخ خرید هر کیلوگرم تخم مرغ از تولیدکنندگان درب مرغداری حدود ۲۳۰۰ تومان است که نسبت به میانگین فروش این محصول در اسفند ماه مجددا ۱۱۰۰ تومان کاهش یافته است.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار با اشاره به کاهش مجدد قیمت تخم مرغ خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای ساماندهی وضعیت مرغداران و جلوگیری از ادامه ضرر و زیان آن‌ها پیشنهاد اختصاص اعتباری برای سرمایه در گردش این صنعت در نظر گرفته شد و در ۲۵ اسفند ماه سال گذشته اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان به تصویب ستاد تنظیم بازار رسید تا در صنعت طیور به صورت تنخواه گردشی هزینه شود.

طلاکش ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی برخلاف قانون، این اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی مصوب را صرف خرید پرتقال شب عید کرد که هیچ فایده‌ای نداشت و در بازار به کیلویی ۱۰ هزار تومان رسید.

وی اعلام کرد:‌ در حال حاضر که هر کیلوگرم تخم مرغ برای تولیدکنندگان ۴۱۰۰ تومان تمام می شود و آن‌ها نهایتا محصول‌شان را کیلویی ۲۳۰۰ تومان درب مرغداری می فروشند. وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام باید به عنوان متولیان حمایت از مرغداران به بازار تخم مرغ ورود کنند و نسبت به خرید تضمینی و جمع‌آوری بخشی از تخم مرغ مازاد در بازار اقدام کنند.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: قیمت تخم مرغ زمانی در بازار به ثبات می رسد که بتوانیم قیمت آن را روی هر عدد تخم مرغ عرضه شده به بازار حک کنیم.

به گفته طلاکش این تصمیم که در سال گذشته به وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار پیشنهاد شد و بالاخره در اواخر سال گذشته در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار به تایید رسید تا در دستور کار تصویب ستاد تنظیم بازار قرار گیرد.