به گزارش پارس به نقل از فارس، ایرج خرمدل عصر امروز در بازدید از فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی اظهار داشت: سال ۹۳ سال بسیار مهمی در صنعت نفت بود و افتتاح فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین پروژه تاریخ صنعت نفت در واقع امر بسیار مهمی بود که با تلاش مدیران وزارت نفت و با همت متخصصان داخلی محقق شد.

وی افزود: تلاش مسئولان برای تکمیل فازهای جدید و در دست اجرا نیز از مسایل مهمی است که در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم به نتایج مورد نظر برسیم.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش تولید گاز در فازهای ۹ و ۱۰ به روزانه ۵۵ میلیون مترمکعب خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی روزانه ۵۵ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز تولید می‌شود که رکورد بسیار ارزشمندی است.

خرمدل از کاهش ۸۰ درصدی فلرینگ در فاز ۹ و ۱۰ پارس جنوبی خبر داد و اضافه کرد: کاهش فلرینگ از برنامه‌های مهم این مجموعه است که در فاز ۹ و ۱۰ شاهد کاهش ۸۰ درصدی هستیم.

وی یادآور شد: توقف کمپرسورهای off gas واحد ۱۰۳ و پیشگیری از هدر رفت گازهای flash gas واحدهای ۱۰۱ و ۱۱۶ و ارسال به واحدهای ۱۲۱ به عنوان گاز سوخت از اقدامات مهمی است که موجبات کاهش فلرینگ در این فازها شده است.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گازی پارس جنوبی از تولید روزانه ۹۶ هزار بشکه میعانات گازی در فازهای ۹ و ۱۰ خبر داد و افزود: روز به روز شاهد افزایش کیفیت و کمیت تولیدات در این فاز هستیم.