پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رییس دانشگاه آزاد اسلامی و احد قزوین از ورود نمونه اولیه خودروی برقی «کوآدرو» تا پایان سال جاری به بازار خبر داد.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، خودروی 2 نفره برقی کوآدرو محصول دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین است که در دی ماه گذشته رونمایی شد.

دکتر مرتضی موسی خانی امروز دوشنبه درحاشیه نشست خبری دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران گفت:خودروی برقی کوادرو دارای استانداردهای خودروهای چهارنفره نیست، از این رو نیاز به تبیین استانداردهای جدید دارد تا بتوانیم شاهد ورود این خودروی برقی به خیابان های کشور باشیم.

وی افزود: در حال حاضر در صدد تبیین استانداردها و تصویب این خودرو در وزارت صنایع و معادن هستیم.

کوآدرو با سه ساعت شارژ برق شهری حدود 200 کیلومتر را طی می کند. سرعت این خودروی برقی 80 کیلومتر در ساعت و قدرت موتور آن 15 اسب بخار است.

«کوآدرو»، 120 سانتی متر عرض و 2 متر طول و 400 کیلوگرم وزن دارد.این خودرو به نحوی طراحی شده که باتری و موتور آن در زیر صندلی راننده قرار دارد و موارد ایمنی کاملا رعایت شده است.

به گفته موسی خانی، خودروی برقی کوآدرو به منظور استفاده در خیابان های شهر تهران طراحی شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی و احد قزوین افزود: برای ساخت این خودرو حدود 450 قطعه به کار گرفته شده است و استفاده از آن هیچ گونه آلودگی زیست محیطی به دنبال نخواهد داشت.(ایرنا)