به گزارش پارس ، عباس کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلایل تاخیر پی در پی در بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار کرد: این پالایشگاه توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و پیشرفت مطلوبی دارد.

وی با بیان این‌که طرح احداث این پالایشگاه در سه فاز تعریف شده است، گفت: زمان بهره‌برداری از این پالایشگاه را باید از هیات مدیره آن سوال کرد.

معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: با وارد سرویس شدن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، ایران به صادر‌کننده بنزین تبدیل می‌شود.

کاظمی ادامه داد: در سال گذشته با افزایش تولید کمی و کیفی 9 پالایشگاه داخلی میزان واردات بنزین حدود 4.5 میلیون لیتر در روز بوده و این در حالی است که در سال 1392 برای تامین نیاز کشور روزانه 10 میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه با تاکید بر این‌که در زمینه تولید بنزین در کشور وضعیت خوبی داریم، خاطر نشان کرد: با به بهره‌برداری رسیدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس بنزین توزیعی در کل کشور یورو 4 خواهد شد و به این منظور خط لوله دوم بندرعباس به تهران در حال ساخت است.

به گفته وی بنزین پالایشگاه خلیج فارس در کشور توزیع می‌شود و بنزین پالایشگاه‌های آبادان و بندرعباس صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا برنامه‌ای برای تبدیل بنزین به یورو 5 دارید، گفت: فعلا برنامه‌ای برای بنزین یورو 5 نداریم ضمن این‌که استاندارد‌های بنزین یورو 5 و یورو 4 به یکدیگر نزدیک است.