پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- معاون اول رئیس جمهور گفت: در سال 1394، بیش از 10 میلیارد دلار فاینانس در کشور چین را نهایی می کنیم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: روابط ما با چین در مسیر درستی قرار گرفته ست. آقای دکتر روحانی سفرهای مهم و اثرگذاری به این کشور داشتند و رئیس جمهور چین هم قرار است به ایران سفر کند.

وی در مورد مصوبات و تحرکات دولت در مبارزه با فساد اقتصادی گفت: امروز اراده جمهوری اسلامی مبارزه با فساد است اراده رهبر معظم انقلاب امروز بر مبارزه با فساد است. 

جهانگیری افزود: طبق مصوبه دولت برای مبارزه با فساد بلافاصله در همه وزارتخانه ها یک هیات پنج نفری منصوب کردم که کارشان پیشگیری در داخل وزارتخانه ها در مقطع فعلی است که هر جا احساس می کنند گلوگاه فساد است باید سریع به ما اطلاع داده شود. لذا این را هم به صورا جدی دنبال می کنیم. 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی فشارها در مورد فساد اقتصادی گفت: قرار نداریم با این حرفها که گفته می شود از این موضوع عقب نشینی کنیم چون احساس می کنم در این زمینه رهبری، جدی هستند و عزم و مطالبه دارند. مردم از ما مطالبه دارند ما به مردم متعهد هستیم که به تعهداتمان عمل کنیم. آقای رئیس جمهور جدی هستند. 

جهانگیری افزود: قوه قضائیه تا الان در این زمینه کمک کرده است. همه دارند پیش می روند انشاءالله بتوانیم فساد را ریشه کن کنیم.

معاون اول رئیس جمهور در مورد وضعیت نامناسب نظام اداری گفت: نظام اداری امروز ایران نه تنها به توسعه کشور کمک نمی کند بلکه یکی از موانع توسعه شده است و باید حتما اصلاحات جدی در آن بوجود آورد. 

جهانگیری افزود: باید این اصلاحات در نظام اداری کشور به وجود بیاید و در اجرای اصل 44 قانون اساسی مصمم باشیم.

معاون اول رئیس جمهور درخصوص برخی اخبار که رئیس جمهور کمتر به مسائل اقتصادی می پردازند گفت: آقای رئیس جمهور در حال حاضر هفته ای دو جلسه ثابت یکشنبه ها و پنجشنبه ها با ستاد اقتصادی جلسه دارد. از اول صبح شروع می شود و تا حدود ظهر طول می کشد. 

وی افزود: آقای رئیس جمهور خودشان حضور دارند مشاوران ایشان هم هستند من در آن جلسه حضور دارم به صورت طبیعی تصمیمات کلان آنجا و در حضور ایشان گرفته می شود وقتی ایشان حضور ندارند من تصمیم می گیرم اما این تصمیم با هماهنگی با آقای رئیس جمهور گرفته می شود یعنی حتما نتایج تصمیم را به اطلاع ایشان می رسانیم. البته ایشان کاملا در جریان مسایل اقتصادی هستند.

جهانگیری اضافه کرد: آقای دکتر روحانی در حوزه مسایل اقتصادی خیلی وقت می گذراند.