به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آخوندی در مراسم بهره‌برداری از سیستم کنترل اتوماتیک راه‌آهن تهران و مشهد با بیان این‌که ما در یک سال و نیم گذشته در حوزه را‌ه‌آهن سرمایه‌گذاری زیادی کردیم، گفت: حدود هفت میلیون نفر در حومه تهران زندگی می‌کنند و بخش عمده‌ای از این تعداد هر روز به تهران تردد دارند و عمده این ترددها از طریق جاده است.

وی با بیان این‌که کلان شهر تهران حداقل نیاز به چهار ایستگاه بزرگ راه‌آهن دارد، گفت: ما نیاز به این داریم که شبکه‌های ریلی، فرودگاه‌ها و قطار شهری به هم پیوسته شود و مطمئنیم مفهوم یکپارچگی در دوره دکتر روحانی به نتیجه می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که انجام چنین کارهایی بیش از سرمایه‌گذاری مالی نیاز به سرمایه‌گذاری دانشی دارد، گفت: با ۳۲ میلیون یورو که برای راه‌اندازی سیستم کنترل اتوماتیک قطار تهران مشهد هزینه شده می‌توان گفت که بهره‌وری بیش از صددرصد افزایش پیدا می‌کند. این سیستم فقط در اروپا وجود داشت و ما خوشحالیم که مهندسین ایرانی توانسته‌اند این سیستم را در ایران طراحی و پیاده کنند.

وی ادامه داد: این سیستم بی‌جهت سرعت را کاهش نمی‌دهد، بلکه در عین استفاده از حداکثر سرعت مجاز میزان ریسک را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم پورسید آقایی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه‌آهن نیز از راه‌اندازی سیستم کنترل اتوماتیک قطار در تمام ایستگاه‌ها تا آخر سال ۱۳۹۴ خبر داد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت سه برابری حجم جابجایی مسافر در اثر راه‌اندازی این سیستم در خط تهران مشهد، گفت: ان‌شاءالله با برقی شدن ایستگاه‌ها، سرعت جابجایی نیز افزایش می‌یابد و فاصله تهران تا مشهد به شش ساعت می‌رسد.

وی با بیان این‌که خرید قطار به بخش خصوصی واگذار می‌شود، گفت: تلاش ما این است که در این دولت چهره بهتری از راه‌آهن را به مردم نشان بدهیم.