به گزارش پارس،علی اکبر صفایی در تشریح مهمترین برنامه‌های توسعه ناوگان کشتی های نفتکش ایران در سال ۹۴، گفت: تمام کشتی های نفتکش ایران در سال جاری عملیاتی و در خدمت مجموعه صنعت نفت و پالایشگاه نفت کشور بوده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اعلام اینکه تدوام توسعه و افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل دریایی نفت خام و فرآورده‌های نفتی و آموزش نیروی دریانورد ویژه کشتی های نفتکش از مهمترین برنامه های سال آینده این مجموعه نفتی خواهد بود، تصریح کرد: سال جاری با وجود پا برجا ماندن تحریم‌های بین‌المللی سال موفقی برای ناوگان حمل و نقل دریایی نفت خام ایران بود.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نوسان‌ قیمت نفت و کاهش بهای طلا سیاه تغییرات اساسی در حوزه حمل و نقل دریایی به ویژه بازار کشتی‌های نفتکش ایجاد کرد، اظهار داشت: شرکت ملی نفتکش با وجود تغییرات و نوسان‌های قیمت نفت برنامه ریزی منسجمی را در دستور کار قرار داد.
 
صفایی با یادآوری اینکه لغو یا کاهش احتمالی تحریم‌های بین‌المللی و همچنین نوسانات قیمت نفت از جمله مولفه های تاثیر گذار در فعالیت کشتی های نفتکش ایران در سال ۹۴ دارد، افزود: با توجه به تاثیر تدوام، کاهش یا لغو تحریم‌های بین‌المللی در فعالیت شرکت ملی نفتکش ایران، سناریوهای مختلفی را برای مواجه با شرایط پس از تحریم و حتی کاهش یا تدوام احتمالی تحریم ها تدوین شده است که این شرکت و ناوگان آن را برای آینده از جمله ورود دوباره با بازارهای جهانی آماده خواهد کرد.
 
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به مجموعه اقدامات در دست اجرا به‌منظور جبران زیان سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳  میلادی، تاکید کرد: مهمترین برنامه شرکت ملی نفتکش ایران با لغو تحریم‌ها حرکت به سمت افزایش سودآور در بازارهای جهانی نفت است.
 
وی با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش به حرکت خود را براساس برنامه استراتژیک تدوین شده، ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: در این مسیر تداوم توسعه و افزایش ظرفیت ناوگان و توجه به آموزش و تامین نیازهای دریانوردان به عنوان سرمایه انسانی، بیش از گذشته مدنظر قرار خواهد گرفت.