به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به عملکرد دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برای اینکه بدانیم دولت در جهت اقتصاد مقاومتی تاکنون چه میزان فعالیت داشته باید ابتدا عملکرد وزارت‌خانه ها را بررسی کرد. ما نمی توانیم بدون هیچگونه اطلاعاتی اظهار نظر کنیم، اما به چند دلیل می توانیم ادعا کنیم که کار بزرگی در زمینه اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است. امام خامنه ای در سخنرانی اخیرشان فرمودند که با سخن گفتن و گفتگو درباره اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد؛ این سخن رهبر معظم انقلاب نشان از نارضایتی ایشان از عملکرد دستگاه ها و سازمان ها در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.


وی افزود: یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی تحریم کردن کالاهای خارجی از سوی مردم است، رهبر معظم انقلاب اخیرا در همین زمینه مطالبی را بیان کردند اما ما شاهد کوتاهی سازمان ها و نهادهای مختلف همچون رسانه ملی و وزارتخانه ها در این زمینه بودیم، ما نباید با فرمایشات ولی امر به چشم یک توصیه نگاه کنیم، بلکه باید با سخنان مقام معظم رهبری به صورت امر ولایی برخورد کنیم.

تویسرکانی ادامه داد: مجلس باید در زمینه قانون گذاری برای کاهش استفاده از کالای خارجی وارد عمل شود، دولت نیز باید تمهیداتی در این زمینه درنظر بگیرد و البته تمامی دستگاه ها باید در زمینه تحریم کالای خارجی وارد عمل بشوند، گام اول در تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کردن مردم از کلای داخلی و عدم استفاده از کالای خارجی است، متأسفانه به دلیل اینکه تحریم کالای خارجی در تضاد با منافع برخی افراد و شرکت ها و سازمان ها است، به این موضوع به صورت جدی پرداخته نمی شود، نگام دوم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی را موضوع اشتغال و تولید ملی تشکیل می‌دهد. باید از تمامی ظرفیت های موجود در کشور برای استقبال مردم از تولید ملی استفاده کرد و اگر این دو اتفاق رخ دهد اقتصاد مقاومتی تحقق می یابد.

وی در پاسخ به این سوال که اخیرا در ادبیات دولتمردان و مسئولان واژگان جدیدی اضافه شده است که با استفاده از این واژگان از جمله تندرو، دلواپس و... منتقدین را مورد هجمه قرار می‌دهند نظر شما در این باره چیست؟ گفت: در فضای رسانه ای کشور یک جریان تندرو؛ نیروهای ارزشی و انقلابی را مورد تخریب قرار می دهد، این یک جریان آمریکایی و صهیونیستی است و متأسفانه توسط برخی از مسئولین و عناصر داخلی نظام عملیاتی می شود.

وی تصریح کرد: ابتدا باید ویژگی‌های عناصر تندرو را برای افکار عمومی روشن کنیم تا این عناصر در جامعه شناخته شوند. به نظر ما عناصر تندرو و افراطی افرادی هستند که قصد دارند با یک شیب تند کشور را به زمان اطاعت از آمریکا برگردانند، نه افرادی که با روحیه جهادی قصد دارند مسیر رسیدن انقلاب اسلامی به اهدافش را هموارتر سازند، متأسفانه امروز نیروهای ارزشی و دلسوز نظام با عناوین مختلف تحقیر می شوند و تحقیر این افراد قطعا خیانت به جمهوری اسلامی ایران است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج خاطرنشان کرد: تعابیری همچون بی‌سواد، افراطی و بی‌شناسنامه در فضای رسانه ای کشور قطعا به درخواست غرب و صهیونیست ها از زبان برخی افراد بیان می شود و اشخاصی که این تعابیر را در خصوص نیروهای ارزشی بکار می برند خواسته و یا ناخواسته دشمنان انقلاب اسلامی را خوشحال می کنند، در این برهه زمانی همانقدر که نیاز است تصویر نادرستی که در دنیا از ایران وجود دارد را اصلاح کنیم، باید در داخل هم تلاش کنیم تا از چنین تعابیر تفرقه انگیزانه ای که موجب تخریب چهره افراد ارزشی است پرهیز شود.

تویسرکانی با اشاره به عملکرد بسیج در سال 93 در خصوص تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: پاسخ این سؤال را باید افرادی بدهند که در این تشکل مردمی مسئولیتی نداشته باشند، اما آن چیزی که ما از نزدیک شاهد آن هستیم، تلاش های جهادگونه ای است که در عناصر بسیجی و سپاهی دیده می شود که با همه وجود در مسیر تحقق فرامین فرمانده کل قوا حرکت می کنند؛ بسیج هر سالش بهتر از سال قبل بوده و بسیج در سال 93 در زمینه های تربیتی، جهادی، امر به معروف و نهی از منکر، اقتصادی، بسیج اقشار و به طور کلی در تمامی زمینه ها نسبت به سال گذشته فعال‌تر و پویاتر عمل کرده است که البته تا رسیدن به آن نقطه مورد نظر راه زیادی داریم.

وی همچنین در خصوص نظارت بر مطبوعات کشور توسط وزارت ارشاد، اظهار داشت: عده ای فکر می کنند در فضای کنونی زمینه بازگشت برای عناصر فتنه وجود دارد در حالیکه این موضوع یک خیال خام است نظام به هیچ عنوان اهل کوتاه آمدن در مقابل عناصر اصلی فتنه نیست، یکی از شرایط اصلی وزارت وزیران در شرایط کنونی مرزبندی وزرا با فتنه سال 88 بود. آن چیزی که برای مجلس ثابت شده این است که این مسئولان با فتنه سر سازگاری ندارند که به این ها رای دادند اگر برای مجلس ثابت شود که وزیری درصدد بازگرداندن سران فتنه به صحنه سیاسی اجتماعی کشور هست قطعا مجلس با آن وزیر برخورد می کند و حامی فتنه نیز همچون فتنه گران، منفور ملت است.

تویسرکانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اصلی ترین کاستی که در حرکت بسیج وجود دارد این است که ما نتوانسته ایم به نحو مطلوب حقیقت بسیج را به جهانیان معرفی کنیم و حتی مردم خودمان هم از تلاش ها، خدمات و آثار بسیج با خبر نیستند و متأسفانه حرکت پرشور و جهادی بسیج برای عموم مردم ناشناخته است که این ضعفی بزرگ است، صدا و سیما امروز بیش از 20 شبکه تلویزیونی در اختیار دارد لازم است مسولین محترم صداوسیما برای معرفی بسیج، خلاقیت های بیشتری را در اختیار این سازمان قرار دهند، امیدواریم در سال 94 با تعاملی که ان شاالله خبرگزاری بسیج با صدا و سیما و رسانه های دیگر خواهد داشت این ضعف برطرف شود.

وی درخصوص وظایف نمایندگی ولی فقیه در بسیج نیز گفت: نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، وظیفه تأیید افراد و افکار را در بسیج دارد، به طور کلی صیانت از بسیجیان در سه بعد اعتقادی، معرفتی و بصیرتی برعهده نمایندگی ولی فقیه در بسیج است و ما برای تحقق این امر در بسیج برنامه های بسیاری داریم، وظیفه دوم نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، ترویج گفتمان مقام معظم رهبری در میان بسیجیان است که در ابعاد مختلف بر اساس فرمایشات امام خامنه ای گفتمان سازی کنیم. وظیفه سوم، رصد تحقق مطالبات امام خامنه ای از بسیج است و ما وظیفه داریم که سازمان مردمی بسیج را رصد کنیم تا ببینیم چند درصد مطالبات ولی امر مسلمین از بسیج محقق شده است و موانع موجود در این راه را بیابیم و چه پیشرفتهایی حاصل شده که خود این رصد برای ما بسیار پراهمیت است. به طور کلی وظایف نمایندگی ولی فقیه در بسیج را می توان در سه بخش 1.صیانتی2.تبلیغی، ترویجی، تبیینی 3.رصد و نظارت خلاصه کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج درخصوص ورود بسیج به مسائل و مشکلات امنیتی و اقتصادی کشور از جمله بحث مبارزه با فساد اقتصادی گفت: انتظار از بسیج این است که در سه عرصه بتواند برای انقلاب اسلامی خدمات ویژه ای را به ارمغان بیاورد یک عرصه، عرصه دفاع از انقلاب اسلامی در کوی و برزن است که مانند زمان دفاع مقدس هنگام حمله دشمن، بسیج بتواند به موقع وارد عمل شود. در زمینه جنگ سخت، مانورهای زیادی برگزار کردیم که با این مانورها آمادگی رزمی بسیجیان افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

وی افزود: عرصه بعدی عرصه مسائل امنیتی، جنگ نیمه سخت و مقابله با مفاسد تشکیلاتی و سازمان یافته است، شبکه اطلاعاتی گسترده ای در سراسر کشور از خیل عظیم بسیجیان وجود دارد که بهترین مانع برای موفقیت دشمن در عرصه تهدید نیمه سخت محسوب می شود، شبکه اطلاعاتی بسیج یک شبکه مردمی است که می تواند رفتار ضد انقلاب را در مسائل فرهنگی، نظامی و اقتصادی و امنیتی رصد کند و به موقع گزارش دهد و سپس، مرکز با توجه به این اطلاعات مردمی تصمیم گیری کرده و وارد عمل شود و اجازه قدرت نمایی به ضد انقلاب ندهد، این شبکه اطلاعاتی از صدر انقلاب تاکنون بوده است که می تواند در همه عرصه ها از جمله مفاسد اقتصادی بهترین بازو برای مسئولین نظام باشد.

تویسرکانی در پایان تاکید کرد: بسیج در زمینه مفاسد اقتصادی سازمان یافته، برنامه ویژه ای دارد و اخیرا نیز توفیقات خوبی نصیب سربازان گمنام امام زمان شده است و نیروهای اطلاعاتی بسیج تا امروز موفق شدند که دشمن را زمین گیر کرده و آرزوی یک عملیات موثر را به دل دشمن گذاشته اند و اینکه ایران یکی از امن ترین کشورهای دنیاست شاید اصلی‌ترین دلیلش حضور نیروهای مردمی بسیج در شبکه اطلاعات بسیج است.