به گزارش پارس به نقل از مهر، سرهنگ محمد حسین حمیدی در نشست خبری طرح ملی امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی هلال احمر افزود: سال ۸۴ آمار کشته ها ۲۸ هزار نفر بود که بیش از آمار شهدای جنگ تحمیلی بدهٰ گفت: شدت تصادفات،تاخیر در امدادرسانی، تاخیر در رساندن مصدوم به مراکز درمانی و ارائه خدمات نامناسب علل رشد کشته های تصادفات جاده ای بود.

وی با اشاره به آمار رشد کشته شدگان حوادث جاده ای در پایان سال ۹۳ اذعان کرد: آمار کشته ها در سال ۹۳ به کمتر از ۱۷ هزار نفر رسیده است که هلال احمر نقش موثری در این زمینه داشته است.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به کاهش چشمگیر آمار فوتی های تصادفات جاده ایٰ تصریح کرد: برای تداوم سیر نزولی کشته شدگان باید هماهنگی در خدمت رسانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گفته سرهنگ حمیدی، تعداد تلفات سوانح جاده ای در سال جاری نسبت به سال گذشته یک هزار نفر کاهش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه نرخ کاهش تصادفات محقق نمی شودٰ مگر با همپوشانی بخش های مختلفٰ اذعان کرد: براساس هدفگذاری باید سال آینده کاهش ۲۰ درصدی آمار تلفات جاده ای داشته باشید که با خدمات جمعیت هلال احمر و اطلاع رسانی زسانه ها می توانیم نسبت به تحقق آن امیدوار بود.

سرهنگ حمیدی گفت: ۴۰ درصد تلفات جاده ای در نوروز ۹۳ مربوط به واژگونی خودروها بود که بعضا سرنشینان جان خود را از دست داده یا آسیب های جدی دیده بودند لذا امسال نسبت به بستن کمربند عقب اهتمام جدی خواهیم کرد.