پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اخیرا باصدور اطلاعیه ای ،خبر از دستگیری یک مفسد اقتصادی داد. دراین اطلاعیه امده است: «این مفسد اقتصادی و بدهکار کلان سیستم بانکی کشور، آقای "ح.ا" مشهور به داریوش است که با همراهی برادران خود و دیگر عوامل نفوذی، اقدام به راه‌اندازی شبکه فساد اقتصادی و سوء استفاده از شرایط تحریم کشور کرده بودند.»

این شبکه جهت تعمیق فعالیت‌ها و رسیدن به اهداف شوم مورد نظر، اقدام به آلوده‌سازی افراد از طریق پرداخت رشوه‌های بسیار کلان و سازماندهی خانه فساد می‌نمودند.

آقای "ح.ا" با راه اندازی تعداد قابل توجهی شرکت‌های کاغذی، جعل اسناد و ایجاد چرخه دور اختصاصی در فرآیند فعالیت‌های اقتصادی با سندسازی و انهدام اسناد، مانع انجام کنترل، نظارت، بازرسی و پیگیری مفاسد اقتصادی خود از سوی دستگاههای مربوطه می‌شد.

این فرد که یکی از محکومین اصلی پرونده فساد اقتصادی معروف در سال 76 هم است، موارد اتهامی و پرونده‌های مختلفی از جمله اخلال در نظم اقتصادی کشور، قاچاق ارز، قاچاق کالا، قاچاق عتیقه و پرداخت رشوه‌های کلان در دستگاه قضایی دارد.

آقای "ح.ا" پس از آزادی از زندان در سال 80 توانست با استفاده از خلأهای اقتصادی و قانونی و سوء استفاده از برخی افراد وعوامل نفوذی، مجددا به فضای اقتصادی کشور بازگردد و در حوزه "کالاهای اساسی و مایحتاج‌های ضروری مردم" فعالیت نماید.

اما یکی از مهمترین بخش‌های این پرونده این بود که به موازات تشدید تحریم‌ها از سوی دشمنان در سال‌های اخیر، وی با سوء استفاده از شرایط اقتصادی کشور و با گرفتن ارزهای مرجع به صورت کلان، به جای مصرف در بخش واردات کالاهای اساسی و تأمین مایحتاج مردم، آنها را در بخش برج‌سازی سرمایه‌گذاری می‌کرد که خانه شخصی 7 هزار متری یکی از املاک وی می‌باشد. آن بخشی را هم که صرف خرید کالاهای اساسی شده است در داخل کشور بصورت قاچاق و با سودهای سرشار به فروش می‌رساند.

1- مصاحبه علیزاده وکیل خانواده هاشمی درگفنگوباروزنامه شرق10/3/1391:
ما به صورت ماهانه جلساتي در منزل آقاي نوري داشتيم من آنجا هم اين را گفته ام. يك روز آقاي زنگنه به من گفت ياسر يك برج در شهرك غرب دارد، گفتم اگر ياسر در شهرك غرب 10درصد برج هم داشت من نه تنها از وكالت خانواده استعفا مي دهم بلكه علني مقابلشان مي ايستم. بررسي كردم ديدم يك برج متعلق به آقايي به نام «الف» است و ياسر هم رفيق «الف» است و آنجا رفت و آمد دارد. به ياسر گفتم تو چرا به دفتر «الف» مي روي كه در معرض اتهام قرار بگيري؟

2- شرکت «آریاگستر ایرانیان نوید» در دهم خرداد1390 ثبت شده است. «ح.الف»، «قادرابوالمله»، «فریدون فدایی دولت» و «خسروصداقت» از مدیران شرکت بوده اند.

فریدون فدایی دولت از اسفندماه 92 دردولت یازدهم رییس شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی گردیده است.

پیش از این نیز «حمید فدایی دولت» از نزدیکان وبستگان «فریدون فدایی دولت» اقداماتی را در منطقه گردشگری وزیبای دشت ارژن درشیراز انجام داده بود که اعتراض مردم ومسئولین محلی را برانگیخت.

3- شرکت اریاگستر ایرانیان نوید در زمینه واردات روغن پالم هم فعالیت داشته است:

4- این شرکت جزگردانندگان و واردکنندگان اصلی کالاهای اساسی کشور بوده است.

5- برادران «الف» به دلیل مفاسد اقتصادی دردهه 70 به زندان و شلاق محكوم شدند. برادران «الف» پس از نه جلسه رسيدگي علني و غير علني دادگاه، به 23 و 25 سال زندان محكوم شدند. اين دو برادر با اخلال در نظام اقتصادي و پولي كشور و سوءاستفاده هاي مالي از بانك صادرات ثروت بادآورده اي كسب كرده بودند. دادگاه «ح.الف» را به 339 ضربه شلاق و 25 سال زندان و «د.الف» را به 229 ضربه شلاق و 23 سال زندان محكوم كرد130 تن از كاركنان بانك صادرات نيز به پنج تا 10 سال زندان و ضربات شلاق محكوم شدند. پنج تن از كارمندان و كاركنان دفتر برادران «الف» نيز به زندان و انفصال موقت از كار دولتي محكوم شدند. اين راي توسط حجت الاسلام محسني رئيس شعبه 40 دادگاه عمومي تهران صادر شد. ریاست بانک صادرات درآن مقطع اقای سیف رییس کنونی بانک مرکزی بوده است.

6- برادران «الف» در طول سال های گذشته فعالیت خود را توسعه داده و به یک هلدینگ اقتصادی بزرگ تبدیل شدند. در اطلاعیه آبان ماه 93 این شرکت آمده است: «این مجموعه هلدینگ با هدف خدمت به اقتصاد کلان کشور، سال های متمادی است به فعالیت تجاری گسترده مشغول بوده و با همت مدیران و کارشناسان در آینده نزدیک پروژه عظیم "روغن کشی نوید خلیج فارس" را در منطقه بندر امام با حضور مقامات بلند پایه کشور با هدف تامین مواد اولیه مورد نیاز کشور و جلوگیری از خروج میلیاردها دلار ارز از میهن اسلامی و اشتغال زایی گسترده افتتاح می گردد.»

شرکت نوید خلیج فارس در این پروژه که از آبان 88 شروع شده، حدود 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است. دیگر شرکت وابسته به این هلدینگ، «شرکت نوین خلیج فارس» است که در زمینه تصفیه شکر، پروژه ای با سرمایه گذاری بیش از 260 میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

شرکت‌های  «قند ورامین»، «گلبهار» (تولید کننده روغن نباتی)، «پاکدیده» (شرکت مهم تولید کره و روغن قنادی)، «روغن نباتی نسیم سحر»، «افرا مجد آسیا» (وارد کننده کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی)، «صنایع بهداشتی پرنگار»، «محصولات غذای توژی»، «محصولات لبنی ماهان» و ... بخشی از زیرمجموعه این هلدینگ هستند.

اما در کنار تمام فسادهای اقتصادی این خانواده، در پرونده فساد اخلاقی نیز دستی بر آتش داشته‌اند. برادران «الف» از خانه‌های فساد به عنوان طعمه برای اشخاص ذی‌نفوذ در حوزه‌های اقتصادی استفاده می کردند. در این منازل که به انواع دوربین‌های مخفی مجهز شده بود، تمامی اقدامات میهمانان که همگی از کارمندان دولت و افراد مرتبط با حوزه اقتصاد بودند،  ثبت و ضبط می‌شد و با استفاده از همین حربه و تهدید به انتشار تصاویر، مسئول مربوطه را با خود همراه می‌کردند.

شرکت اریاگستر

شرکت دیگر برادران «الف»