به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بورس تهران در معاملات سومین روز هفته به حرکت بی جان خود ادامه داد و با افت قیمت‌ها زیان همراهان خود را افزایش داد.

توقف شرکت‌های بورسی برای اعلام گزارش‌های سال آینده در کنار کمبود نقدینگی و نبود اخبار مثبت سیاسی و ادامه روند مذاکرات موجب شد تا بازار امروز بی رمق شده و سهامداران داد و ستد خود را به بعد از مشخص شدن نتیجه مذاکرات موکول کنند.

زیرا بازار سرمایه دیگر به گفت‌وگو ها چندان امیدوار نبوده و تا زمانیکه توافق نهایی به امضا نرسد، نمی‌توان تحرک جدی و افزایش قیمت‌ها در این بازار مشاهده کرد.

از سوی دیگر بازنشدن نماد پالایشگاه‌ها در کنار ابهاماتی که در صنایعی همچون صنعت و معدن و نرخ بهره مالکانه معادن و صنعت پتروشیمی پابرجاست در کنار نزدیک شدن به روزهای آخر سال موجب تردید در تصمیم گیری سهامداران و روند نزولی بورس شده است.

این عوامل باعث شد تا در بازار امروز قیمت اکثر شرکت‌های بورسی قرمز شده و شرکتهای تاپیکو، بانک صادرات، صندوق بازنشستگی و پتروشیمی شیراز بیشترین تاثیر را در افت 44 واحدی شاخص و رسیدن آن به کانال 64 هزار و 675 واحدی بگذارد.

این در حالی است که در بازار روز دوشنبه شرکت‌هایی چون فولاد مبارکه، غدیر، مپنا و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با رشد خود مانع از افت بیشتر شاخص بورس شدند.

در بازار قرمز امروز شرکت‌های نورد آلومینیوم، افست و زامیاد از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و پتروشیمی فناوران، حفاری شمال و داروپخش بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

امروز همچنین 437 میلیون سهم به ارزش 119 میلیاردتومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه در همان عدد 290 هزار میلیارد تومان باقی ماند.