به گزارش پارس به نقل از شريان نيوز ، عبداله کعبی  قائم مقام سازمان منطقه ازاد اروند با اشاره ب سرمايه گذاري 108 ميليون دلاري  خارجي ها در اين منطقه افزود: 108میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعت ، تجارت و نفت منطقه آزاد اروند انجام شده که در مقایسه با سال گذشته از رشد 14 برابری برخوردار است. 

وی گفت : شرکت هایی از کویت ، چین ، امارات متحده عربی ، کره جنوبی و روسیه بیشترین سرمایه گذاری را در منطقه آزاد اروند انجام داده اند. 

کعبی افزود : امسال پس از 9 سال از تاسیس منطقه آزاد اروند ، صادرات از واردات پیشی گرفت که این اتفاق در هیچ یک از مناطق آزاد کشور رخ داده نداده است. 

قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند ، جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی ، توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال در مناطق خرمشهر و آبادان را از مهمترین اولویت های این منطقه بیان کرد. 

وی گفت: در هیچ یک از مناطق آزاد کشور به جز منطقه آراد اروند زیرساخت هایی مهمی همچون فرودگاه ، راه آهن ، انوبان ، کشتیرانی ، نفت ،بنادر ، کشاورزی ، صید و صیادی و آبراه قابل کشتیرانی ، برخورداری از آبهای بین المللی و همسایگی با عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس را به صورت یکجا ندارد. 

کعبی ، چشم انداز منطقه آزاد اروند را مطلوب و درخشان توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه کمتراز 10سال از عمر این منطقه آزاد می گذرد به بسیاری از اهداف مناطق آزاد دست یافته است. 

بنادر خرمشهر ، آبادان و جزیره مینو بخشی از منطقه آزاد اروند است.