به گزارش پارس به نقل از«فولاد نیوز»، در مقیاس ملی دولت یازدهم تاکنون تقریبا موفق عمل کرده است ، اما در مقیاس استانی ، مردم از برخی مدیران دولتی ناراضی اند .مدیران کم کاری که خود را پشت مصاحبه های آماری ، همایش ها و نشست های بی فایده ای که در آن چند مدیر دور هم جمع می شوند و برای خود به به و چه چه می کنند ، پشت بگو مگو های سیاسی و انداختن تقصیر گردن دولت قبل و این آن پنهان می کنند ، ناراضی اند.
به وضوح می توان مشاهده کرد که برخی از مدیران کنونی استان ، هیچگونه برنامه عملی برای اداره زیر مجموعه خود ندارند و فقط صبح را تا ظهر می کنند و حقوقی آنچنانی دریافت می کنند ، در اولین قدم بررسی کارنامه مدیران دولتی خوزستان ، کارنامه آقای هوشمند صفایی مدیر اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بررسی می شود . مدیری که قطعاً اقدامات مثبتی ولو اندک نیز انجام داده است.
متاسفانه مدیر اداره کل تعاون ، کار و رفاه به مصاحبه های آماری روی آورده و فقط روز به روز تقصیرات را گردن دولت سابق می اندازد ، دولتی که درست است حجم ویران گری هایش زیاد بود ولی این مدیر کل باید بداند که دو سال است که آن دولت و دولتمردانش رفته اند و اکنون نیز دولت دیگری جایگزین دولت قبلی شده است.
در این بین برخی آمارهایی که این مدیر کل به آنها اشاره می کند ، آمارهای من درآوردی است : هوشمند صفائی در همایش مشارکت اجتماعی و اعتیاد که در تالار مهتاب اهواز برگزار شده گفت : بیش از 60 درصد جرایم با مواد مخدر بوده و 6 میلیون نفر در کشور متاثر از مواد مخدر هستند.
با کوچکترین جستجوی اینترنتی به وضوح می توان نادرست بودن این گزاره را ثابت کرد ، خبرگزاری دانشجو در مطلبی تحت عنوان " چند درصد مشکلات جامعه به اعتیاد مربوط می‌شود؟" در رابطه با تعداد جرائم مرتبط با مواد مخدرمی نویسد : از سویی دیگر نیروی انتظامی حدود 20 درصد از جرائم را مرتبط با مواد مخدر دانست و واضح است که با ساماندهی وضعیت معتادان در کشور بخشی از مشکلات جرائم در کشور نیز بر طرف خواهد شد.
آمار دادن این روزها کار برخی مدیرانی استانی شده است، اوایل شهریور امسال ، مدیر اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت : بر اساس توافقنامه های امضا شده با عراق و کویت قرار است طی ماههای آینده در مجموع 3 هزار نیروی کار خوزستانی به این دو کشور اعزام شوند.
این اقدام نیز در حد همان آمار و مصاحبه باقی ماند ، آماری که اگر به واقعیت تبدیل شود بخش اعظمی از بحران اشتغال در استان خوزستان را برطرف می کند . با گرفتن همایش های متعدد و آمار هایی که بعضا نادرست هستند ایا مشکل بیکاری استان خوزستان حل می شود ؟ استانداری استان خوزستان به مردم اعلام کند که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، بیکاری در استان چه تغییری پیدا کرده است.
مدیران باید از نقد و انتقاد ، استقبال کنند ، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان نیز اگر تابع منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید باشد ، که امیدواریم باشد ، به موارد زیر پاسخ دهد تا افکار عمومی از برخی مطالب حول ایشان باخبر شوند و غرض ورزان به واسطه کم کاری مدیریت این اداره ، در صدد ضربه زدن به گفتمان اعتدال برنیایند.
الف : همایش های متعدد اداره کار خوزستان در مدت زمانی یک ماه ، صدای بسیاری از رسانه ها را درآورده است
. ثمره و نتیجه این همایش های متعدد برای استان خوزستان چیست ؟
ب: آقای مدیر کل، سرنوشت سه هزار نفری که قرار بود در کویت مشغول به کار شوند چه شد ؟
ج: برای گسترش شاخه حمایتی از کارگران استان چه اقدامی صورت گرفته است ؟
با شناختی که از جناب آقای صفایی داریم و روحیه نقد پذیری ایشان ، امید است که برای تنویز افکار عمومی پاسخی به سوالات مذکور بدهند .