به گزارش پارس به نقل از مهر، ساسان قربانی در حاشیه بیست و ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت،معدن وتجارت، مدیران شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز، تشکل‌ها و انجمن‌های مربوطه و صاحبنظران برگزار شد، گفت: در این جلسه همچنین دو گزارش تحقیقات و عملیاتی درباره باطری‌های پیشرفته (لیتیومی) ارائه شد.

وی افزود: با در نظر گرفتن نقش باطری در خودروهای الکتریکی و هیبریدی و با توجه به سهم مهمی که در قیمت تمام شده دارد،‌ مقرر شد طی دو هفته بررسی دقیق‌تر در این خصوص صورت گیرد و گزارش مربوطه ارائه شود.

ساسان قربانی اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید دارد که کشور ما باید به سمت خودروهای الکتریکی و هیبریدی حرکت کند و لاجرم باید برای تولید باطری پیشرفته برای این خودروها به طور جدی عمل کنیم،چرا که دنیا به این سمت می‌رود و ما نباید از دنیا عقب بمانیم.

وی گفت: درخصوص سرمایه تولید برای تولید باطری‌های پیشرفته تأکید وزیر بر همکاری با شرکت‌های صاحب تکنولوژی و آماده سرمایه‌گذاری در ایران بوده است. او بر ضرورت برنامه دقیق از نیازهای آینده تأکید دارد و با توجه به وجود کلان شهرها در کشور حرکت به این سمت‌ را توصیه می کند.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: با توجه به اهمیت موضوع از همه خودروسازان کشور دعوت شد دپارتمان ویژه‌ای برای پیگیری این موضوع ایجاد کنند.

وی اظهارداشت: همچنین در این جلسه با توجه به نزدیکی پایان سال و اهمیت پرداخت به موقع به قطعه‌سازان با در نظر گرفتن هزینه‌های حقوق، عیدی و پاداش از خودروسازان درخواست کرد در این خصوص تمهیدات لازم را به‌کار گیرند و پرداخت‌ها به موقع صورت گیرد.

قربانی تصریح کرد: در جلسه، آخرین وضعیت نتایج شاخص‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه خودرو به تفکیک سه حوزه اصلی "کیفیت محصول"،"فرآیند فروش" و "فرآینده خدمات پس از فروش" اعلام شد.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو با اشاره به اظهارات نماینده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مورد آخرین وضعیت نتایج شاخص‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه خودرو، گفت: در سه حوزه اصلی "کیفیت محصول"،"فرآیند فروش" و "فرآینده خدمات پس از فروش" مشتمل بر نتایج برگرفته از بررسی دیدگاه های مشتریان و خروجی بازرسی‌هایی تخصصی ارائه شد.

به گفته قربانی، در ادامه نشست پیش‌بینی مقادیر کمی هدف‌گذاری برای شاخص‌های مربوطه در سه سال آینده در زمینه خودرو بیان شد.

وی با اشاره به تدوین ویرایش جدید رویه‌های نظارتی بر مبنای اصلاحیه آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، گفت: در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو تأکید شد که در روند نهایی‌سازی تصویب و ابلاغ آئین‌نامه اجرایی قانون مربوطه تسریع شود.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست بر اولویت قرار دادن رضایت مشتریان در کارهای کیفی تاکید کرد و ارتقای سطح کیفی تولیدات برای صادرات را از ملزومات می‌داند.

وی گفت: مهندس نعمت زاده تاکید بر هدف‌گذاری شاخص‌های رضایت مشتری از جمله فروش، خدمات پس از فروش و کیفیت دارد و ضرورت مقایسه خودروهای ساخت خودمان را با استانداردهای جهانی مطرح می کنند و لزوم برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق آنها را مطرح می کنند.

قربانی با اشاره به سخنان وزیر در خصوص خط مقدم خودروسازان یعنی فروش و خدمات پس از فروش، افزود: خودروسازان ما باید به این موضوع پیش از گذشته توجه کنند و پایش مستمر و ارزیابی دوره‌ای داشته‌ باشند.