به گزارش پارس به نقل از خانه ملت: سیدمهدی هاشمی با انتقاد شدید از عملکرد مسئولان وزات راه و شهرسازی ، گفت: بسیار متاسفم از اینکه در وزارت راه و شهرسازی در حوزه های مسکن وصنعت حمل و نقل هوایی و ریلی هیچ گونه مدیریت صحیحی اعمال نمی شود و حقوق مردم بسیار نادیده گرفته و ضایع می شود.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع بلیت هواپیما و افزایش بی رویه قیمت ها به بهانه اجرای قانون آزادسازی هم یکی از نابسامانی های بوجود آمده در صنعت حمل و نقل هوایی است.

آزادسازی نرخها به معنی لجام گسیختگی قیمتها در صنعت هواپیمایی نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: باید توجه داشت بحث آزادسازی نرخها به معنی لجام گسیختگی قیمتها در صنعت هوایی نیست و بدترین وضعیت را در دوره گذشته در اربیعین داشتیم که بلیت ۴۰۰ هزارتومانی به نرخ یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان فروخته می شد و مسافران در ترمینالها شب را به صبح می رساندند.

هاشمی ادامه داد: سال گذشته چندین بار در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما به مسئولان راه و شهرسازی تذکر داده شد، اما با این وجود همچنان حوادث و سوانح هوایی و همچنین تاخیر پروازها به کرار مشاهده می شود.

وی گفت: بعضا بلیت های هواپیما به ساعت روز فروخته می شود در صورتی که این پروازها هنگام شب که ارزان قیمت تر هستند صورت می گیرد و متاسفانه اعلام می کنند پرواز تاخیر داشته است در حالی که اصل پرواز همان موقع بوده و تاخیر وجود نداشته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: مشکلات ذکر شده در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی متاسفانه در صنعت حمل و نقل ریلی هم وجود دارد و مردم از این بی نظمی ها بسیار گلایه دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،گفت: در سه موضوع مسکن،صنعت هوایی و حمل و نقل ریلی بارها اخطارهای لازم به وزارت راه و شهرسازی داده شده است و با توجه به اینکه ایام تعطیلات نوروز هم درپیش است اعلام کردیم چنانچه مسایل و مشکلات مربوط به این سه حوزه به صورت اضطراری مرتفع نشود طرح استیضاح وزیر راه و شهر سازی را کلید خواهیم زد.

وی افزود: سه موضوع آلام و نگرانی ها مردم را افزایش داده است که شامل حوزه مسکن با الویت مسکن مهر، صنعت حمل و نقل هوایی و ریلی با اولویت ایمنی می شود و در این باره تذکرات لازم به مسئولان مربوطه داده شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: به مسئولان وزارت راه و شهرسازی تذکر و اخطار می کنیم چنانچه وضعیت فعلی نامطلوب حوزه مسکن و حمل و نقل بهبود اساسی نیابد استیضاح وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرار می گیرد.