به گزارش پارس، حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سئوال که آیا سال آینده جیره‌بندی آب در تهران اجرا می‌شود، گفت: سدهای تأمین‌کننده آب تهران با توجه به عدم ریزش مطلوب برف و باران وضعیت مطلوبی ندارند و علی‌رغم اینکه تمهیدات خوبی از قبیل حفر چاه‌ و رساندن آب سد ماملو به تهران صورت گرفته است، ناگزیر به اعمال مدیریت مصرف آب در سال آینده برای تهران بیش از پیش هستیم.

وی افزود: براساس پیش‌بینی‌ صورت گرفته، باید پاییز نرمال و زمستان خوبی از بابت ریزش‌ها می‌داشتیم، بنابراین اگر سال آینده صرفه‌جویی آب به نحو احسن صورت نگیرد، کمبود آب را باید بیش از پیش مدیریت کنیم.

جانباز ادامه داد: البته سخت‌ترین کار برای ما در بخش آب، جیره‌بندی آب است، چرا که معتقدیم، این روش آخرین گزینه است و مناسب‌ترین گزینه برای مدیریت مصرف آب کاهش فشار و متوازن کردن آب در شب و روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تأکید کرد: تلاش ما این است که جیره‌بندی آب اعمال نشود، چرا که جیره‌بندی آب موجب کاهش مصرف نمی‌شود، چه بسا در برخی نقاط این روش موجب افزایش مصرف آب نیز شده است.

جانباز افزود: به هر حال استنباط وزارت نیرو این است که جیره‌بندی آب آخرین راهکار است، اما کاهش فشار آب مناسب‌ترین روش برای کاهش مصرف آب است.