به گزارش پارس، با توجه به ادامه روند افزایشی واردات کالاهای اساسی و لوکس در دولت یازدهم، کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در هشدار به روند واردات گرایی و تعلل مسئولان درحل مشکلات تولید و سرمایه گذاری بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

اخبار و گزارش هایی که از مراکز و تشکل های تولیدی می رسد، گویای وضعیت نامساعد و نگران کننده رکود و تشدید تنگناهایی است که از سالهای دور، تولید و سرمایه گذاری در ایران را تحت فشار قرار داده اند.

امروزه، تولیدکنندگان کوچک و متوسط در صنایعی نظیر پوشاک و کفش که بار اصلی اشتغال را به دوش دارند از یک سو با مشکل حاد تامین مالی مواجه هستند؛ چرا که بانک ها پس اندازهای عمومی را به تولید تزریق نمی کنند و از سوی دیگر، تولیدکنندگان خارجی بیش از هر زمان دیگری اجازه یافته اند به بازارهای ایران ورود و تولیدکنندگان ایرانی را از بازار ایران بیرون کنند در این میان، وزارت صنعت معدن تجارت نیز بجای حمایت از تولید و اشتغال داخلی، جاده صاف کن ورود محصولات خارجی به بازار ایران شده است و در این هنگامه فشارهای اقتصادی غرب، بجای اینکه از خارج شدن ارزهای محدود کشور پیشگیری کند، برای تولیدکنندگان خارجی در تهران، نمایشگاه برگزار و سهوی یا عمدی به موثرشدن فشار اقتصادی دشمن کمک می کند.

از همه اینها بدتر، برخی مسوولان اقتصادی با گفتار و رفتارشان طوری وانمود می کنند که گویا سرنوشت اقتصاد ایران به رفع تحریم ها وابسته است و با تعلیق تحریم ها، رشد اقتصادی بالایی پیش روی کشور خواهد بود! غافل از این که موانع ساختاری و نهادی تولید و سرمایه گذاری در ایران بسیار پیچیده تر و قدیمی تر از اعمال تحریم های ظالمانه دشمن بوده و اغلب مشکلات تولیدکنندگان فعلی نظیر موانع دریافت مجوز های کسب وکار، مشکلات دریافت تسهیلات از بانک ها، قاچاق کالا های خارجی به بازار ایران، دیوانسالاری پیچیده، انحصارات، مفاسد اقتصادی و... اصولاً ربطی به تحریم ها ندارد و قبل از اعمال تحریم ها هم بوده اند و بعد از رفع تحریم ها نیز اگر مسوولان برای حل آنها اقدام موثری نکنند، باقی خواهند ماند.

کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی؛ مسوولان اقتصادی کشور به ویژه دولتمردان را دعوت می کند بجای دلبستن به گشایش‌های خارجی، به حل مشکلات تولیدکنندگان ایرانی اهتمام ورزند و با استفاده از اختیارات و امکانات خود، محیط کسب و کار در کشور را بطور مستمر، مجدانه و موثر، بهبود بخشند.

اولین سالگرد ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی نزدیک است و مسوولان اقتصاد ایران از هر سه قوه باید در سالگرد ابلاغ این سیاست‌ها، به مردم و به ویژه فعالان اقتصادی پاسخ دهند که برای حمایت از تولید ملی و باز کردن بندها و گره ها از دست و پای تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی چه کرده اند؟

کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی
۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۳