به گزارش پارس به نقل از جام‌جم، امیر امینی در سفر به لرستان با اشاره به طلب پیمانکاران در حوزه راه سازی در کشور خاطر نشان کرد: متأسفانه در حدود پنج هزار تا پنج هزار و 500 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم که بخشی از آن با اعتباراتی که تا پایان سال به ما اختصاص می یابد، جبران می شود.

وی عنوان کرد: مابقی بدهکاری به پیمانکاران را احتمالاً بعد از ابلاغ سازمان مدیریت برنامه ریزی، از محل اعتبارات بند ج تبصره سه قانون بودجه سال 93 حدود یک هزار میلیارد تومان بتوانیم با اخذ تخصیص از خزانه به پروژه ها تزریق کنیم.

معاون وزیر راه گفت: یک هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار تزریق شده که هم اکنون سازوکارهایی پیچیده دارد که امیدواریم به آن دست پیدا کنیم.

وی همچنین اظهار داشت:در یک سال گذشته حدود 450 هزار واحد مسکن مهر آماده شده است و در دهه فجر امسال نیز حدود 177 هزار واحد مسکن مهر به بهره برداری رسیده و تحویل صاحبان آن ها می شود.

امینی با اشاره به اینکه تلاش می شود پرونده مسکن مهر در کشور به زودی جمع شود، افزود: تلاش می کنیم ساماندهی در حوزه مسکن مهر در سراسر کشور داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حوزه حمل ونقل در سال آینده حدود 5700 میلیارد تومان اعتبار به حوزه حمل ونقل داده شده و به وزارت راه و شهرسازی حدود 6200 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

امینی حجم اعتبارات مورد نیاز در این حوزه را با توجه به پروژه های عظیمی که در پیوست قانون بودجه قرار دارد، بسیار فراتر از این مقدار دانست و عنوان کرد: اعتباری معادل 150 هزار میلیارد تومان برای این منظور نیاز است تا همه این پروژه ها راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل ونقل جاده ای حدود 53 هزار کیلومتر راه در پیوست قانون داریم که اعتباری بالغ بر 70 تا 80 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امید است بتوان از تمهیداتی که در قانون دائمی شدن قانون الحاق و قانون بودجه سال 94 مجلس و دولت اندیشیده شده است، با اولویت بندی پروژه ها و در کریدورهای مهم کشور سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم.