به گزارش پارس به نقل از اقتصاد نیوز به نقل از کیتکو؛ روز دوشنبه، بایرون وین، نایب رئیس موسسه مشاوران مالی بلک استون و همکاران، بزرگترین بنگاه دارای دارایی های جایگزین حدود 290 ملیارد دلار، فهرست ده شگفتی سال 2015 را در اختیار ما گذاشته است، او نزدیک به 13 سال است که به تهیه و انتشار چنین فهرستی اقدام می‌کند.


1- «سرمایه گذاران به طور گسترده ای دراین باره اتفاق نظر دارند که نخستین افزایش در نرخ بهره کوتاه مدت حدودا اواسط امسال رخ خواهد داد، اما من معتقدم ما شاهد این خواهیم بود که فدرال رزرو زودتر از این وارد میدان خواهد شد، احتمالا در سه ماه اول سال»

2- «اگر چه تورم در حال حاضر یک مشکل نیست، اما افزایش اندکی که در نرخ ها (ی بهره) رخ می‌دهد احتمالا بیشتر نشانه تغییر سیاست خواهد بود، که در تلاش برای کاستن از سرعت بیش از حد (رشد) اقتصاد (آمریکا) اجرا می‌شود.»

3- «من فکر می‌کنم ارزش دلار در مقابل یورو و ین بیشتر از این بالا نخواهد رفت چرا که کالاهای ساخت اروپا و ژاپن در سطوح حاضر به اندازه کافی قابل رقابت (و مبادله) هستند.»

4- «که افزایش یک دفعه ای در نرخ بهره تاثیر بلند مدتی در افزایش نرخ بهره نخواهد داشت . افزایش زودهنگام نرخ بهره از سوی فدرال رزرو می تواند اثر منفی بر روی بازارهای سهام در ایالات متحده داشته باشد.»

5- «نقدینگی بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که به دنبال جایی مطمئن برای بازگشت سرمایه هستند، به همین دلیل است که من انتظار افزایش نرخ بهره بلند مدت را ندارم. یک اثر منفی این حرکت این است که ممکن است اصلاحات کوتاه مدتی را در بازار سرمایه به همراه داشته باشد.»

6- « باوجود اصلاح جزئی در سهام یکی از اتفاقات غیر منتظره می تواند یک سال موفق برای بازارهای سهام آمریکا به طور کلی باشد.»

7- «بانک مرکزی اروپا ECB، بسته محرکی را عرضه کند تا بر چالش های اقتصادی منطقه تاثیر بگذارد. ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا پیش از این در مورد اجرای سیاست‌های انبساطی صحبت کرده بود و حالا در نهایت به سراغ اجرایی کردن آن‌ها می‌رود. اتفاق غیر منتظره این است که این بسته تاثیر کمی خواهد داشت و اروپا در آستانه رکود باقی خواهد ماند.»

8- «من گمان می‌کنم که کاهش رشد در آلمان، بخشی از نتیجه کاهش تجارت با روسیه است که اثرش را بر باقی اروپا هم خواهد گذاشت و بازار سهام در سال 2015 با افت مواجه خواهد شد.»

9- «فرصت بسیار خوبی در خرید اوراق بهادار انرژی وجود دارد. من معتقدم کاهش شدید در قیمت نفت تاثیر زیادی در افت قیمت این دسته از اوراق بهار دار دارد که فرصت خوبی را برای خرید آنها در حال حاضر فراهم می کند.»

10- «دیگر شگفتی بازارهای امسال شامل حمله های سایبری، رشد کم در چین و پتانسیل بازگشت جمهوری خواهان در سال 2016 است.»