به گزارش پارس به نقل از تسنیم: وزیر راه و شهرسازی گفت: ناوگان هوایی وضعیت مطلوبی ندارد و در بسیاری از موارد همچون تاخیر پروازها حق به جانب مردم است.


عباس آخوندی در حاشیه افتتاح پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 200هزار کیلومتر راه روستایی و آزادراه در کشور در وجود دارد که نگهداری این راه‌ها سالانه 8هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه‌ها در اختیار داریم، افزود: توسعه متناسب مرزها و راههای منتهی به این مبادی خروجی در راستای توسعه تجارت جهانی ایران مورد توجه است.

آخوندی از اجرای هشت پروژه مهم توسعه شبکه ریلی کشور خبرداد و افزود: برقی کردن ناوگان حمل و نقل و دو خطه کردن برخی مسیرها از جمله این پروژه‌ها بوده و پروژه‌های دیگری همچون افزایش سرعت قطارها در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه ناوگان هوایی وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: در بسیاری از موارد همچون تاخیر پروازها حق به جانب مردم است ولی در راستای بازسازی ناوگان هوایی امسال 12 هواپیمای جدید به این ناوگان اضافه شده است.

وی اتصال شبکه جاده‌ای ایران به راه‌های آسیا را از اهداف مهم وزارت راه برشمرد و افزود: بهبود کیفیت راههای منتهی به مرزها، عملکرد پایانه‌های مرزی و گمرکات مرزی ایران از دیگر برنامه‌های وزارت راه است.

وزیر راه و شهرسازی یکی از راههای خروج از رکود را اتکا به صنایع صادراتی دانست و گفت: توسعه صنایع نیازمند توسعه تاسیسات زیربنایی ارتباطی اعم از جاده‌ای، ریلی و فرودگاهی است.

آخوندی از افزایش صد درصدی میزان عملیات روکش آسفالت راه‌های اصلی کشور خبرداد و افزود: برای تکمیل پروژه‌های راه و شهرسازی به 130هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که وزارت راه بودجه کافی را در اختیار ندارد.