به گزارش پارس به نقل از ایسنا، میر علی اشرف عبدالله پورحسینی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در این نشست در خصوص آخرین وضعیت آزاد‌سازی سهام عدالت گفت: در سال 1393 اقدامات سنگینی در وزارت اقتصاد در خصوص سهام عدالت انجام شد که در نهایت پیش‌نویس لایحه سهام عدالت از وزارت اقتصاد تقدیم به دولت شده و در نوبت طرح در هیات وزیران قرار دارد، لذا دولت و مجلس به دنبال این هستند که نحوه‌ی آزاد‌سازی سهام عدالت را مشخص کنند.

وی افزود: سهام عدالت از سال 1385 آغاز شده و مقرر شد سهامی که به مشمولین اختصاص می‌یابد از محل سود سهام ظرف مدت 10 سال تسویه شود.لذا این مدت در پایان سال آینده به اتمام می‌رسد. بنابراین تا پایان دوره مقرر 14 ماه فرصت داریم که از محل سود سهام آزاد‌سازی را انجام دهیم.

پورحسینی خاطر‌ نشان کرد: این در حالی است که اگر زودتر از 10 سال ثمن معامله از محل سود پرداخت می‌شد امکان آزاد‌سازی نیز فراهم بود، ولی تاکنون 30 درصد از ثمن معامله پرداخت شده و تا پایان سال حدود 34 درصد از این مبلغ دریافت می‌شود، لذا مردم باید تا پایان 1394 منتظر آزاد‌سازی سهام عدالت بمانند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی یادآور شد: این در حالی است که لایحه آزاد‌سازی سهام عدالت از سوی وزارت اقتصاد به دولت تقدیم شده و اقدامات لازم برای مطرح شدن در هیات وزیران انجام شده است که امیدواریم طی چند هفته آینده این طرح در هیات وزیران به تصویب رسیده و تقدیم مجلس شود.