به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر، حمید کلانتری در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت برای حمایت از تعاونی های فعال در حوزه مشاغل خانگی ۹۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است، گفت : متقاضیان استفاده از این تسهیلات می توانند تا شهریور سال ۹۴ با مراجعه به بانک توسعه تعاون درخواست خود را اعلام کنند.

وی سقف این نوع تسهیلات را برای افراد ۱۵ میلیون تومان با کارمزد ۲۱ درصد اعلام کرد.

کلانتری همچنین با تاکید برلزوم حمایت مالی از سایر تعاونی ها افزود : با پیگیری هایی که در این خصوص انجام شده دولت ۹۶ میلیارد تومان به عنوان پشتوانه وجوه اداره شده در اختیار بانک توسعه تعاون قرار داده است تا تعاونی ها از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند .

وی همچنین به تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی صندوق مهر امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود:‌ براساس تفاهم نامه ای که با این صندوق امضا شده است متقاضیان می توانند برای دریافت وام به صورت قرض الحسنه اقدام کنند .

کلانتری شرط تخصیص این میزان تسهیلات بانکی به متقاضیان را ارائه طرح مصوب در مشاغل خانگی دانست.

افتتاح ۳۶۵ طرح تعاونی در دهه مبارک فجر

معاون امور تعاون وزارت تعاو ن در ادامه از افتتاح ۳۶۵ طرح تعاونی در بخشهای مختلف خدماتی ، صنعتی ، کشاورزی و مسکن در دهه مبارک فجر خبر داد .

کلانتری با اشاره به اینکه ۲۳۹ طرح تعاونی به بخش مسکن اختصاص دارد ، گفت: قرار است در این ایام ۱۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی مربوط به تعاونی های مسکن مهر به مردم واگذار شود .

وی افزود: از میان طرح هایی که در دهه فجر افتتاح می شود ۶۶ طرح تعاونی مربوط به استان خوزستان ، ۴۷ طرح تعاونی مربوط به استان اصفهان و ۳۴ طرح تعاونی مربوط به استان سیستان و بلوچستان است .

تشکیل باشگاه زنان تعاونگر تا سه ماه آینده

کلانتری از تشکیل باشگاه زنان تعاونگر تا سه ماه آینده در همه استانهای کشور خبر داد و گفت : براساس این طرح مسئولان استانی شهرستانها موظف می شوند با حضور در این باشگاهها ضمن بررسی مشکلات زنان تعاونگر، برای فروش محصولات تولیدی این گروه از تعاونگران و برقراری ارتباط آنان با بازار اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در ۱۰ ماه گذشته تاکنون ۳ هزار و ۶۶۰ تعاونی با سرمایه ثبتی ۴۵۴ میلیارد ریال در سراسر کشور تشکیل شده است از ایجاد ۵۰ هزار شغل در این تعاونی ها خبر داد و افزود : استانهای فارس با ۳۹۰ تعاونی ، خراسان رضوی با ۳۳۴ تعاونی ،‌ خوزستان با ۲۷۵ تعاونی ، مازندران با ۱۹۵ تعاونی و کرمان با ۱۷۰ تعاونی در مقامهای اول تا پنجم قرار دارند .

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیشترین دغدغه فارغ التحصیلان دانشگاهی را اشتغال دانست و گفت : تعاونی هایی که در این حوزه تشکیل می شود با فرصتهای اشتغال خوبی در بازار کار روبرو می شوند.

کلانتری همچنین برلزوم حمایت از تعاونی های گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد و از شهرداریها خواست در تعیین مکانهای مناسب برای عرضه صنایع دستی همکاری های لازم را انجام دهند.