به گزارش پارس به نقل از فرارو، در این جلسه مسئولان شرکت های ایرانی که عمدتا از شرکت های بنام در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی بودند ، هر یک ارزیابی مثبت خود را از نمایشگاه مزبور و شرایط بازار روسیه در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی کشور ارائه داده و دیدگاه های خود را در مورد ارتقاء بیشتر روابط تجاری با روسیه مطرح نمودند.
شرکت کنندگان معتقد بودند که شرایط بازار روسیه برای صدور محصولات پتروشیمی کشورمان بسیار مساعد است و باید در جهت شناسایی توانمندیهای ایران در روسیه تلاش بیشتری شود تا این حضور با موفقیت بیشتری توام گردد.
در  ادامه، مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو طی سخنانی ضمن تشریح وضع جاری و روند روبه رشد روابط ایران و روسیه در تمامی ابعاد اظهار داشت: سفارت ایران در مسکو ارتقاء روابط اقتصادی – تجاری با روسیه را همانند توسعه روابط سیاسی و فرهنگی با این کشور بسییار با اهمیت می داند. دولت آقای روحانی نیز توجه ویژه ای به توسعه روابط با روسیه دارد و سفارت نیز تمامی تلاش خود را در جهت ارتقاء توان شرکتهای ایرانی برای حضور در بازار روسیه بکار برده  و خواهد برد.
وی افزود: با اقدامات و پیگیری های بسیار موفق موفق شدیم در سال 2014 از روند نزولی در حجم روابط تجاری دو کشور جلوگیری کنیم که این حرکت نوید خوبی برای ارتقاء روابط در سالهای آتی است.
سنایی، همچنین  اقدامات انجام شده و یا در دست اقدام سفارت جهت حضور قوی تر شرکت های ایرانی در بازار روسیه و نیز انتقال دانش فنی این کشور به ایران و همچنین اقدامات سفارت در امر تسهیلات در اخذ روادید تجار و نیز حل مسائل بانکی و مالی آنان را تشریح کرد.
در نمایشگاه یاد شده 8 شرکت ایرانی  در چهار غرفه به معرفی محصولات و توانمندی های خود در امر صادرات محصولات پتروشیمی پرداختند. 

توانمندی های عرضه شده در  خصوص صادرات موادی نظیر پلی پروپیلن، رزین ، پلاستیک، پلی اتیلن، پلی استایلن، بوتادی ان، ای و بی اف بوده است.
بنا بر این گزارش، در طول این نمایشگاه شرکت های ایرانی موفق شدند شانزده یادداشت تفاهم همکاری با طرف های روس منعقد نمایند.