پايگاه خبري تحليلي «پارس»- شرکت ماشین سازی ولوو مدل تازه‌ی خود به نام XC90 رابه بازارمعرفی کرد. این شرکت می‌گوید که پیش از معرفی این مدل، بیش از ده‌هزار سفارش خرید دریافت کرده‌است. موفقیت این مدل که اتومبیلی شاسی بلند و جیپ‌مانند است برای آینده‌ی ولوو بسیار مهم است و ۱۳۰۰ فرصت شغلی جدید در غرب سوئد بوجود خواهد آمد.

XC90

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، ایرینا دکوسه‌را یکی از کارگران خط تولید ولوو به رادیو سوئد گفت که احساس بسیار خوبی دارم و از اینکه در تولید این اتومبیل نقشی داشته‌ام احساس غرور می‌کنم.

ولوو روز پنج‌شنبه از مدل تازه‌ی اتومبیل خود به نام  XC90 پرده‌برداری کرد و در مقابل چشم دهها خبرنگار مشتاق، یک اتومبیل شاسی‌بلند شیک و جیپ‌مانند به رنگ خاکستری متالیک از خط تولید کارخانه‌ ولوو در تورش‌لاندا خارج شد. خود ولوو این رنگ زیبا را در بروشورهای تبلیغاتی ماسه‌ای‌براق نامیده که جلوه‌ای ویژه به این اتومبیل داده.  لارش وربو مدیر تولید و خرید شرکت ولوو از استقبال زیاد از این مدل می‌گوید:

-در مقایسه‌ در بازار تولید و فروش خودرو استقبال بسیار شدیدی از این مدل شده است. ما تولید این مدل را از ۲۸ ژانویه آغاز کرده‌ایم و هنوز هیچ ژورنالیستی هم آن را امتحان نکرده است با این حال سفارش‌های خرید این خودرو به ۱۲ هزار رسیده که در نوع خود بی‌نظیر است.

XC901

او در باره اهمیت این مدل برای آینده‌ی ولوو گفت:

 -این مدلی‌ست که نمی‌تواند ناموفق شود، حیات ولوو بسته به فروش بالای این خودروست.

شرکت سهامی عام ولوو در سال ۱۹۲۶ به عنوان زیرمجموعه‌ای از مجتمع صنعتی اس‌ک‌اف  پایه‌گذاری شد. اولین خودروی ولوو در سال ۱۹۲۷ به نام Volvo ÖV 4 به بازار معرفی شد. از آن پس شرکت ولوو به یکی از مهمترین صنایع پایه سوئد تبدیل شد و صدها هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، شغلشان وابسته به این شرکت شد. در ده‌های اخیر، از اهمیت ولوو در اقتصاد سوئد کاسته شده و رقابت شدید در بازار تولید خودرو این شرکت را تا پای ورشکستگی نیز پیش برد تا اینکه یک شرکت چینی با خرید ولوو و تزریق پول برای طراحی و ساخت مدلهای تازه ولوو را نجات داد.

ولوو اعلام کرده که برای طراحی و ساخت مدل تازه‌ی XC90 میلیاردها کرون هزینه کرده‌است.هزینه‌های طراحی و تولید خودروهای تازه چنان سنگین است که برای مقایسه، می‌توان گفت که شرکت وللو در چند سال اخیر پول بیشتری از ساخت پل اورسوند میان سوئد و دانمارک در این بخش هزینه کرده است.

مدل XC90 از چند نظر خاص است. برای این اتومبیل شاسی کاملا تازه‌ای طراحی شده که قرار است این شاسی بلند که نام اس‌پ‌آ دارد در مدل‌های دیگر ولوو هم استفاده شود. این شاسی به‌مانند تکه‌های اسباب‌بازی لگو طراحی شده که به‌اندازه‌های مختلف می‌تواند برروی سوار شود و مورد استفاده مدل‌هایی با سایزهای مختلف قرار گیرد.

لارش وربو مدیر تولید و خرید ولوو می‌گوید که در چندسال آینده، مدل‌های تازه‌ای به بازار خواهند آمد که جایگزین مدیل‌های پرفروش "و۷۰ " . "اس ۸۰" خواهند شد.

امید ولوو به موفقیت مدل تازه‌ی XC90 بسیار زیاد است. ولوو امیدواراست که بزرگی سایز این خودرو که باب میل خریداران آمریکایی‌ست، باعث فروش بالای این مدل در آنجا شود. کشور آمریکا همواره یکی از مهمترین بازارهای ماشین ولوو بوده و شهرت امنیت بالای خودروهای ولوو در آمریکا باعث رونق بازار این شرکت بوده است. اما در سالهای اخیر و با آغاز بحران اقتصادی در امریکا، فروش ولوو نیز در این کشور کاهش پیدا کرد و در عوض بازار کشور چین برای ولوو اهمیت بیشتری پیدا کرده است.  

آغاز فروش مدل تازه‌ی ولوو باعث افزایش ظرفیت تولید در کارخانه‌ی تورش‌لاندای یوتبوری شده و برای اولین بار در هفت سال گذشته این کارخانه شیفت شب خود را راه‌اندازی خواهد کرد. جذب نیروی کار برای تولید سریالی این مدل با استخدام ۳۰۰ نفر هم‌اکنون آغاز شده باقی نیاز پرسنلی برای خط تولید شیت شب، در بهار جذب خواهند شد. مالین یوهانسون از خووده یکی از کارگرانی‌ست که تازه استخدام شده است. او می‌گوید که‌ احساس بسیار خوبی دارم از اینکه از اول تولد این خودرو بودم و با دیگر همکاران محصولی کاملا تازه را به بازار می‌فرستیم.