به گزارش پارس به نقل از مهر: علی ربیعی در حاشیه برگزاری همایش "زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تأکید بر برنامه ششم توسعه"، افزود: در آستانه برنامه ششم توجه زیادی به تحولات اساسی در حوزه اشتغال زنان شده است.


وی، موضوع بازار کار و نیروی کار زنان را از موضوعات مهم در وزارت رفاه دانست و گفت:‌ در حال حاضر بسیاری از ساختارهای اجتماعی برای فعالیت زنان آمادگی ندارد و باید این موانع ساختاری دیده و لحاظ شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: نوع دیگر از تغییراتی که باید در توسعه اجتماعی و اقتصادی با ارتقای نقش زنان مورد توجه قرار گیرد، آماده‌سازی شرایط برای حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 2 میلیون زن سرپرست‌ خانوار یا خودسرپرست در کشور وجود دارد، گفت: تعداد زیادی از این زنان یا خود معتاد شده‌اند یا توسط همسران‌شان معتاد شده و طلاق گرفته‌اند.

ربیعی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت طرحی برای اصلاح ساختار و فراهم شدن شرایط حضور زنان در جامعه پیگیری می‌شود، گفت: قصد داریم در قالب بکارگیری زنان در بخش تعاونی‌ها، به اشتغال آنها رونق ببخشیم.

وی افزود: ‌یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم بیمه زنان سرپرست‌ خانوار است که این موضوع در بودجه پیش‌بینی شده است که البته موضوع اشاره شده با فراز و نشیب‌های بودجه‌ای روبه‌رو شده است اما بنا داریم با چانه‌زنی‌ها مختلف و جذب منابع، این موضوع را عملی کنیم.