به گزارش پارس به نقل از مهر، در پی اظهارات روز دوشنبه هفته جاری وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر آزاد بودن واردات شکر، وزارت جهادکشاورزی ضمن تکذیب این اظهارات اعلام کرد: " این وزارت‌خانه طی ابلاغیه‌ای در تاریخ 10/ 1/ 93 هرگونه ثبت سفارش جدید واردات شکر خام و سفید را ممنوع اعلام کرده و ابلاغیه مذکور همچنان به اعتبار خود باقی است. لذا انتشار هرگونه خبری در خصوص صدور مجوز جدید برای واردات شکر از سوی وزارت جهاد کشاورزی تکذیب می‌شود، ضمن اینکه شکرهای وارداتی طی سال‌جاری تماما مربوط به ثبت سفارش در سال‌های 91 و 92 است.

این در حالی است که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت روزدوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قیمت تمام شده شکر تولید داخل با نرخ مبادله ای بیشتر از شکر وارداتی است و دلیل آن افزایش قیمت خرید چغندرقند از چغندرکاران است، اظهار داشت: به همین دلیل شورای اقتصاد یک ماه پیش مقرر کرد 200 تومان از قیمت شکر وارداتی گرفته شود و به تولیدکنندگان داخلی اختصاص یابد.

وی اضافه کرده است: مصوبه آن در شرف ابلاغ است که خودم ابلاغ کرده‌ام اما به طور رسمی باید از طرف معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور ابلاغ شود.

نعمت زاده گفته است: واردات شکر، آزاد است، چون تولید داخل همیشه کمتر از نیاز بوده و مصرف شکر در کشور به مراتب بیشتر از تولید است.