به گزارش پارس به نقل از مهر، سرهنگ کامرانی صالح فرمانده انتظامي استان البرز با اعلام اين خبر، گفت: در پی شکايت تعدادی ازشهروندان مبنی بر برداشت غير مجاز از حساب بانکی آنان رسيدگی به موضوع و شناسايی سارقان در دستور کار ماموران پليس فتا استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی هاي فنی به عمل آمده مشخص شد برداشت ها از طريق نصب تراشه اسکيمر(skimer) برروی دستگاه های خودپرداز بانک ها وهک کردن اطلاعات کارت عابر بانک ها صورت گرفته است.

کامرانی صالح افزود: برای به دست آوردن سرنخ های اوليه وشناسايی سارق يا سارقان از دستگاه های عابر بانک فاقد آنتی اسکيمر بازديد ميدانی انجام و موضوع با حساسيت ويژه پيگيری شد .

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: از آنجايی که متهمان با پوشاندن صورت خود و استفاده از ماسک اقدام به برداشت وجه از خودپردازها می کردند شناسايی ودستگيری آنان به راحتی ميسر نبود اما سرانجام با انجام اقدامات اطلاعاتی وتحقيقات جامع و با استفاده ازروشهای نوين کشف جرم در فضای مجازی، متهمان شناسايی و طی عمليات غافلگيرانه دو نفر از اعضای اين باند به نام (علی) و (جمشید)در شهرستان فرديس استان البرز دستگير شدند و از مخفيگاه آنها يک فقره کارت عابربانک و تعداد ۲۴ قطعه سکه بهار آزادی که با پول های سرقتی اقدام به خريد آنها کرده بودند و همچنين مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد سرقتی کشف و ضبط شد .

وی افزود: متهمان دستگير شده در بازجويي هاي پليسي و در مواجهه با مستندات موجود ، لب به اعتراف گشوده و گفت طراح اصلی ساخت اسکمير و کپی سازی کارتهای عابر بانک توسط سردسته اين باند به نام (محمود) صورت گرفته است .

کامرانی صالح گفت: با اعترافات متهمان مخفيگاه متهم اصلي پرونده به نام (محمود) در شهرستان کرج شناسايی و طی يک عمليات غافلگيرانه دستگير شد و در بازرسی از منزل وی تعداد چهار قطعه اسکيمر «skimmer»، يک دستگاه دوربين ساخته شده برای نصب در دستگاه خودپرداز ،ساير تجهيزات الکترونيکی برای هک اطلاعات کارت های عابر بانک و تعداد زيادی کارت خام و کارت های متفاوت مربوط به بانک ها ، تعداد ۳۱ قطعه سکه بهار آزادی ،۳ قطعه نيم سکه بهار آزادی و تعداد ۱۰ رشته زنجير طلا مجموعا به وزن ۲۰۰ گرم کشف شد .

وی افزود: در بازجويی های انجام شده متهم به جرم خود اعتراف کرد و گفت: در شهرهای کرج، تهران و قزوين با نصب تراشه اسکيمر بر روی دستگاه های خودپرداز عابر بانک ها اقدام به هک اطلاعات حساب بانکی اشخاص کرده وپس ازآن با انتقال اطلاعات هک شده بر روی کارت های خام، کپی کارت اصلی را به دست می آورد وسپس با استفاده از اين کارت اقدام به برداشت وسرقت از شهروندان مي کردم .

تحقیقات درباره دیگر اعمال مجرمانه متهمان دستگیر شده همچنان ادامه دارد.