به گزارش پارس، میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی-رئیس سازمان خصوصی سازی- در خصوص تاثیر افت بورس در کاهش ارزش برگه های سهام عدالت گفت:چون بخشی از سهام عدالت هنوز قیمت گذاری قطعی نشده است نمی توان گفت ارزش برگه سهم مشمولان در حال حاضر چقدر است، اما بدیهی است که با افت شاخص و کاهش قیمت شرکتهای بورسی که در پرتفوی سهام عدالت حضور دارند،ارزش برگه‌های سهام عدالت نیز کاهش می یابد.
 
وی افزود:البته با شاخص بورس نمی توان نظر قطعی در خصوص کاهش ارزش سهام عدالت داد، زیرا ممکن است شاخص بورس افت کند اما قیمت سهام شرکت‌هایی که در سبد سهام عدالت هستند رشد کند.
 
پوری حسینی تاکید کرد: اما قطعا در شرایط فعلی که شاخص بورس با افت مواجه شده و قیمت سهام شرکتها کاهش یافته است، قطعا ارزش هر برگه سهام عدالت متناسب با آن کاهش پیدا کرده است، اما میزان این کاهش در زمان آزادسازی مشخص و اعلام می شود.
 
تعداد شرکت‌های واگذار شده به سهام عدالت که بعد از ابلاغ بند ج اصل 44 قانون اساسی و با دو شرکت مس و فولاد آغاز شد، در حال حاضر به 56 شرکت رسیده و ارزش آن به دلیل رشد قیمت سهام شرکتها در سال گذشته رشد کرد و از 45 هزار میلیارد تومان به بیش از 100 هزار میلیارد تومان رسید.
 
اما این میزان در ابتدای امسال و با آغاز افت بورس تا سطح 95 هزار میلیارد تومان هم افت کرد و اکنون با شدت افت بورس پیش بینی می شود این میزان تا سطح 85 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده باشد.
 
به این ترتیب با توجه به اینکه 36 شرکت بورسی در پرتفوی سهام عدالت حضور دارند، افت بورس در کاهش ارزش سهام عدالت تاثیرگذار می گذارد و اگر اوضاع سهام شرکت های موجود در سبد سهام عدالت خوب باشد، ارزش سهام عدالت افزایش می یابد در غیراین صورت، کاهش ارزش پرتفوی سهام عدالت اتفاق می افتد.
 
منبع: ایسنا