به گزارش پارس به نقل از تسنیم، کیوان وزیری درباره اعلام توقف شماره گذاری دو محصول ایران خودرو شامل پژو 206 و پژو 206 SD با موتور TU3 و پژو پارس اتوماتیک با موتور TU5 از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل عدم رعایت استاندارد آلایندگی یورو 4 گفت: شرکت ایران خودرو تاکنون تابع دستورات و ابلاغیه‌های سازمان حفاظت محیط زیست بوده است.
 
وی در مورد رعایت استاندارد آلایندگی یورو 4 در تولید این دو خودرو با تاکید بر اینکه تاکنون مطابق ابلاغیه های این سازمان عمل کرده ایم، افزود: ما موظف بوده و هستیم که تمام ابلاغیه های سازمان محیظ زیست را با لحاظ تحریمهای صنعت خودرو در رابطه با یورو4 رعایت کنیم.
 
وزیری تصریح کرد: ایران خودرو در تولید تمامی محصولات انبوه خود همه ابلاغیه های سازمان محیط زیست را دریافت و در تولید خودروها اعمال کرده است.
 
مدیرنظارت و اجرای استانداردهای ایران خودرو افزود: در چرخه صنعت خودرو رسیدن به استاندارد یورو 4 با مشکلاتی همراه است اما در راستای رعایت ابلاغیه های سازمان محیط زیست تمام استانداردها را رعایت کرده ایم.
 
وی در پایان گفت: اگر سازمان محیط زیست معتقد است مشکلی در عدم رعایت استانداردهای آلایندگی محصولات این شرکت وجود دارد، موارد را به شرکت ایران خودرو ابلاغ کند و ما هم موظف به اجرای آن هستیم.
 
 سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست عصر دیروز با اشاره به این که تمامی خودروهای سواری بنزینی موظفند استاندارد آلایندگی یورو 4 را رعایت کنند، افزود: بر این اساس 5 خودرو تولید داخل موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو 4 نشدند که طی نامه‌ای به پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ممنوعیت شماره گذاری این خودروها اعلام شد.
 
وی به فهرست این خودروها اشاره کرد و گفت: وانت تک کابین و 2 کابین GONOW شرکت پویا خودرو، سواری ویانا 1500 سی سی شرکت سناباد خودرو توس، پژو 206 و پژو 206 SD با موتور TU3 و پژو پارس اتوماتیک با موتور TU5 شرکت ایران خودرو و مزدا 3 اتوماتیک هاچ بک شرکت بهمن موتور، 5 خودرویی هستند که به دلیل عدم رعایت استاندارد آلایندگی یورو 4 مجوز شماره گذاری آنها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست لغو شده است.
 
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برابر نامه ارسالی، پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز از امروز چهارشنبه شماره گذاری این خودروها را متوقف خواهد کرد.