به گزارش پارس به نقل از مهر، سیدمحمود نوابی با اشاره به مفاد تصویب آیین نامه اجرایی ۹۷۴۷۷/ت۵۱۲۵۲ و ۱۰۱۱۱۶۳/ت۱۲۵۲ در تاریخ ۲۶/۸/۹۳ و سوم آذرماه سالجاری هیئت وزیران گفت: با صدور این مصوبه، سازمان حمایت دستورالعمل پایش و نظارت بر قیمت گندم، آرد و نان را تدوین و به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور ابلاغ کرد که با همکاری سایر نهادهای ذیربط نیز این موارد عملیاتی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به تشریح اولویتهای نظارتی این طرح پرداخت و افزود: بررسی‌های میدانی و بازرسی مستمر از واحدهای خبازی استانها به ویژه استان تهران بمنظور بررسی رعایت ضوابط کمی و کیفی ، شناسایی و برخورد با واحدهای مختلف ، پیگیری رعایت نرخهای مصوب در عرضه نان به ویژه در مواردی که واحدهای نانوایی به بهانه استفاده از افزودنی هایی نظیر کنجد، نرخهای تعیین شده را مد نظر قرار نمی‌دادند نیز از اولویت‌های نظارتی و ابلاغی به واحدهای بازرسی پایش کیفیت نان است.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در رابطه با رسیدگی به تخلفات مربوط به تولید، توزیع وقیمت آرد و نان، استفاده از بازرسان و کارشناسان مجرب در اکیپهای ویژه بازرسی می‌باشد که با پیگیریهای مستمر بر آن نظارت کامل خواهیم داشت.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن اینکه از برخورد با واحدهای خبازی متخلف بصورت ویژه و معرفی آنها به مردم خبر داد گفت: از واحدهای نانوایی خوشنام نیز رسما تقدیر می‌شود.

وی همچنین تشکیل جلسات مستمر با دستگاهها و اتحادیه‌های ذیربط ، برنامه ریزی به منظور انجام گشتهای مشترک با هدف نظارت دقیق و همه جانبه، ترغیب و تشویق واحدهای خبازی برای رعایت قیمتهای تعیین شده و تثبیت قیمتهای اعلامی و پخت با کیفیت و رعایت سایر موازین کمی و کیفی را از دیگر اقدامات این طرح عنوان کرد.

نوابی درباره نظارت بر اجرای درست مصوبه ابلاغی گفت: تلاش شده با تشکیل تیمهای ویژه بازرسی و گشتهای مشترک با همراهی سازمان تعزیرات، مؤسسه استاندارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اتاق‌های اصناف، نظارت دقیقی بر فرایند تولید و توزیع به موقع آرد یارانه‌ای به نانوایان و عرضه نان با کیفیت مطلوب و قیمت مصوب، کارگروه استانها، داشته باشیم.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ با اجرایی شدن مدیریت متمرکز، رسیدگی به شکایات مربوط به آرد و نان از طریق سامانه ستاد خبری (۱۲۴) در سراسر کشور گزارشات در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می شود.

نوابی خاطرنشان کرد: براساس این طرح، رسیدگی به شکایات دریافتی مبنی بر عدم رعایت ضوابط بهداشتی از سوی واحدهای صنفی و واحدهای آسیابانی، تأکید بر ضرورت ارائه کارت سلامت برای تمام کارکنان واحدهای خبازی و عندالزوم احاله آن به دستگاه ذیربط در دستور کار بازرسان ویژه این سازمان قرار داد.