به گزارش پارس به نقل از ایسنا: رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران گفت: با توجه به اینکه نوسانات قیمت ارز اتفاق جدیدی نیست، تاثیر چندانی در روند بازار مسکن نخواهد داشت و در در حال حاضر به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور به طور کلی در وضعیت رکود تورمی به سر می‌بریم.


حسن محتشم رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران درباره نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار مسکن اظهار کرد: در حال حاضر نوسانات قیمت ارز نقشی در روند بازار مسکن نخواهد داشت چرا که این نوسانات تجربه جدیدی نیست.

وی با اشاره به اینکه این نوسانات تغییر چندانی در قیمت مسکن ایجاد نخواهد کرد گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد کشور به طور کلی در وضعیت رکود تورمی به سر می‌بریم. رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به اینکه دولت توانسته تورم را تا حدودی کنترل کندافزود: اما رکود همچنان وجود دارد و از آنجایی که حوزه مسکن جدا از اقتصاد کشور نیست و تابع شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه است، به همین روال پیش می‌رود.

وی در ادامه درباره پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: در نیمه دوم بهمن برای واحدهای کوچک طبق روال معمول شاهد نقل و انتقالات خواهیم بود و با توجه به تقاضای هر ساله در اواخر سال و یا به عبارتی نیمه دوم بهمن، تا حدودی میزان تقاضا افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تغییر زمان دراین مقطع سال به طور معمول هر ساله به دلیل تغییر بودجه و تغییر قیمت‌ها بوجود می‌آید و تقاضای محدود در واحدهای کوچکتر به وجود می‌آید تصریح کرد: این میزان تقاضا خود می‌تواند تا حدودی افزایش قیمت را در پی داشته باشد.

محتشم خاطرنشان کرد:‌ بعد از گذشت ۳۰ تا ۴۰ روز از سال جدید این روند باز به حالت عادی بازمی‌گردد.